تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۰۲
کد مطلب : 15642
مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری قم خبر داد:

احداث چاه پایش آب‌های زیرزمینی در سایت دفع پسماند البرز قم

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم گفت: به‌منظور پایش متغیرها و شاخص‌های متفاوت به علت تنوع مواد و ترکیبات موجود در محل‌های دفن زباله، نسبت به حفاری چاه‌های پایشی زیست‌محیطی در سایت دفع پسماند شهری البرز اقدام می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری به نقل از واحد خبر سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم، سید عبدالله میرابراهیمی با اشاره به همکاری این سازمان با اداره کل محیط‌زیست استان اظهار داشت: اجرای طرح پایش آب‌های زیرزمینی در کنار دیگر اقدامات به‌منظور حفاظت از محیط‌زیست شهر قم آغازشده است که ایجاد بسترها و زیرساخت‌های لازم جهت جلوگیری از انتشار آلودگی در سایت البرز از اهداف آن است، همچنین احداث لندفیل بهداشتی، احداث حوضچه‌ها، تبخیر شیرابه و همچنین سبتیک های جمع‌آوری شیرابه ازجمله این اقدامات زیست‌محیطی است .
وی افزود: سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم به‌منظور پایش پارامترها، متغیرها و شاخص‌های متفاوت به علت تنوع مواد و ترکیبات موجود در محل‌های دفن زباله، نسبت به حفاری چاه‌های پایشی زیست‌محیطی در سایت دفع پسماند شهری البرز اقدام می‌کند.
میرابراهیمی ادامه داد: دسترسی به جریان آب‌های زیرزمینی با هدف نمونه‌برداری از آب و مراقبت و پایش نشت و انتشار شیرابه از محل دفن در محیط پذیرنده از دیگر اهداف اجرای این طرح است.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم گفت: حفر چاه‌های پایش در کنار لندفیل پسماند به‌منظور دسترسی به جریان آب‌های زیرزمینی و نمونه‌برداری از آب سفره‌های زیرسطحی محدوده سایت و با هدف پایش ورود آلاینده‌های احتمالی ناشی از نشت شیرابه پسماندها در محیط پذیرنده انجام می‌شود.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdchi-nz.23nmkdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما