تاریخ انتشار :شنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۵۵
کد مطلب : 15603
مدیر منطقه دو شهرداری قم گفت: به‌منظور مدیریت پساب‌ها و ماندآب‌های شهری موجود در سطح منطقه دو، باید ۱۷ هزار ملک به شبکه آب و فاضلاب متصل شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری سیدرضا حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، با اشاره به اهمیت توسعه فاضلاب شهری در منطقه دو شهری قم اظهار کرد: مجموع املاک در سطح منطقه دو، ۳۷ هزار ملک است که از این تعداد برای ۲۰ هزار ملک شبکه فاضلاب اجرا شده و ۱۷ هزار ملک به دلیل تأمین نشدن اعتبارات مالی به شبکه آب و فاضلاب متصل نشده است.  
وی با اشاره به اهمیت اجرای شبکه فاضلاب و اتصال املاک به شبکه افزود: از ۲۰ هزار ملکی که به شبکه آب و فاضلاب متصل است، ۳۴۰۰ ملک با وجود اجرایی شدن پروژه اتصال، به دلیل مخالفت شهروندان به شبکه آب و فاضلاب متصل نیستند.  
مدیر منطقه دو شهرداری قم تصریح کرد: به‌منظور رفع پساب‌ها و ماندآب‌ها، کارگروهی متشکل از مرکز بهداشت، شهرداری، آب و فاضلاب تشکیل شد تا با حمایت از دادستانی اخطارهای لازم به منازل داده شود.
 حسینی گفت: در این زمینه به فرهنگ‌سازی نیاز داریم، چراکه رها کردن فاضلاب در معابر شهری موجب انتشار آلودگی، بوی بد و زشت شدن سیمای شهر می‌شود.  
وی از عملیاتی شدن مهم‌ترین پروژه دفع آب‌های سطحی در منطقه خبر داد و عنوان کرد: در راستای دفع آب‌های سطحی و پوشش شبکه انهار، لوله‌گذاری از خیابان جمهوری تا خیابان امام حسین (ع) در حال اجرا است.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcexp8z.jh8n7i9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما