تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۱۵
کد مطلب : 15539
مدیرعامل سازمان فضای سبز شهری شهرداری قم:

سرانه فضای سبز شهری قم ۲.۵ مترمربع کاهش یافت

مدیرعامل سازمان سیما ، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم گفت: با توجه‌ به محدودیت‌های موجود در تامین آب، سرانه فضای سبز شهری قم از ابتدای امسال ۲.۵ مترمربع کاهش‌ یافته‌است.
سرانه فضای سبز شهری قم ۲.۵ مترمربع کاهش یافت
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری پیام جوادیان روز دوشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: کاهش فضای سبز شهری قم در بستر بلوار شهید سلیمانی (رودخانه) کاملاً مشهود است و بسیاری از عرصه‌های آنان نابود شده‌است.
وی اضافه کرد: هم اینک سرانه فضای سبز شهری قم با کاهش ۲.۵ مترمربعی از ۲۳ مترمربع به‌ازای هر شهروند به کمتر از ۲۰ مترمربع رسیده‌است.
وی اظهار امیدواری کرد با بهره‌برداری از خط انتقال پساب تصفیه‌خانه قم با ظرفیت ۴.۵ میلیون مترمکعب از سال‌های آینده شاهد توسعه فضاهای سبز شهری پس از مدتی وقفه در این حوزه باشیم.
جوادیان بیان داشت: تمام ظرفیت پساب فضای سبز شهری قم در سرانه‌های جنگلی و پارک‌های حاشیه‌ای شهر استفاده می‌شود و به‌خاطر موازین بهداشتی و نگرانی از وضعیت سلامت عمومی مردم، استفاده از این آب در فضای سبز داخل محدوده شهری ممنوع است.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال ۵۷۴ پروژه شهری در این سازمان اجرا شده که ۳۲۰ پروژه در حوزه فضای سبز و ۲۵۷ طرح نیز در حوزه سیما و منظر شهری بوده‌است.
سرانه فضای سبز شهری قم ۲.۵ مترمربع کاهش یافت
وی با بیان اینکه ۱۰ درصد بودجه امسال شهرداری قم مختص سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهری بود، یادآور شد: بودجه امسال این سازمان هشت هزار و ۷۰ میلیارد ریال بود که در مقایسه با کلان‌شهرهای دیگر رقمی بالایی محسوب می‌شود.
وی با اشاره به توسعه ۳۵۳ هزار مترمربعی فضای سبز جنگلی قم از ابتدای امسال، بیان داشت: یکی از طرح‌های شاخص شهرداری احداث باغ گیاه‌شناسی در مساحت ۱۲۰ هزار مترمربعی در بخشی از بوستان یک‌هزار هکتاری قم است.
جوادیان با بیان اینکه بوستان یک‌هزارهکتاری قم از محدوده باغ پرندگان آغاز و تا نزدیکی مسجد مقدس جمکران امتداد دارد، گفت: بوستان ۲۰۰ هزار مترمربعی زائر، بوستان ۳۵۰ هزار مترمربعی کوثر و بوستان ۵۴۰ هزار مترمربعی خضر نبی از مهم‌ترین لکه‌های این بوستان بزرگ شهری هستند.
وی همچنین گفت: از سال ۹۵، ۷۸۰ هزار مترمربع باغچه طولی در قم احداث شده‌است و تلاش می‌کنیم قم را پس از هشتاد سال توسعه نامتوازن و نابودی باغات شهری، تبدیل به باغ شهر کنیم.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdccopqs.2bqp18laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما