تاریخ انتشار :شنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۲۸
کد مطلب : 15321
مدیر منطقه سه شهرداری قم از بهسازی بوستان دانشجو در بلوار شهید خداکرم خبر داد و گفت: پوششی جمع‌آوری و از گیاهان درختی و درختچه‌ای میوه یا گل محمدی در باز کاشت عرصه بوستان استفاده شد.
بهسازی بوستان دانشجو در منطقه 3 قم/درختان میوه و گیاهان سازگار با کم‌آبی جایگزین گیاهان پوششی شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری مهرداد روحانی وزیری در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، با اشاره به بهسازی بوستان دانشجو با مساحت 41 هزار و 953 مترمربع واقع در حاشیه بلوار شهید خداکرم در منطقه سه اظهار داشت: بلوار شهید خداکرم یکی از ورودی‌های شهر قم و همچنین وجود مراکز اداری و علمی ازجمله پردیس دانشگاه تهران، دانشگاه صنعتی قم، اداره کل کار استان، مجتمع ورزشی کارگران استان، پزشکی قانونی استان و سایر مراکز دولتی و خصوصی در این محدوده، توجه به سیما و منظر شهری در این بلوار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
وی محدودیت‌های توسعه و بهسازی فضای سبز در این بلوار را مورد توجه قرار داد و گفت: به دلیل محدودیت‌های عرصه ازجمله کیفیت پایین خاک  عرصه، زهکشی نامناسب عرصه، بالابودن آب‌های زیرسطحی و محدودیت منابع آب، سبب محدود شدن دامنه انتخاب گونه‌های گیاهی شده است.
مدیر منطقه سه شهرداری قم خاطرنشان کرد: با توجه به تمام این موارد و اهمیت بوستان دانشجو، بهسازی فضای سبز عرصه این بوستان با رویکرد بهینه‌سازی و مدیریت بهتر منابع آب در دسترس، افزایش حجم سبز، افزایش زیبایی منظر در دستور کار قرار گرفت.
وی با بیان اینکه تا حد ممکن تلاش شد که گیاهان پوششی جمع‌آوری و از گیاهان درختی و درختچه‌ای میوه یا گل محمدی در باز کاشت عرصه استفاده شود، افزود: با توجه به مراکز علمی در حاشیه بوستان و ضرورت توجه ویژه به سیما و منظر این محدوده و استفاده دانشجویان از این مجموعه، تلاش شد که تا حد ممکن زیبایی عرصه نیز مدنظر باشد تا سبب رضایت شهروندان و مراجعین قرار گیرد.
به گفته روحانی وزیری، بهسازی بوستان دانشجو به مدت 2 ماه و با هزینه‌ای بالغ‌بر 2 میلیارد ریال انجام شد.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcb8fb8.rhbs5piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما