تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۳۷
کد مطلب : 15294
مدیرعامل سازمان نوسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) گفت: پروژه بهسازی محور سلطان محمد شریف که یکی از امام زادگان مهم شهر قم است، با اعتبار یک و نیم میلیارد تومان تکمیل شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری علیرضا خاکی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، با اشاره به برخی اقدامات سازمان بهسازی اطراف حرم مطهر اظهار کرد: میدان شهید مطهری یکی از نقاط مهم پیرامون حرم مطهر است که اتصال شمال قم به حرم مطهر از این نقطه صورت می‌پذیرد، بنابراین از حساسیت بالایی برخوردار است که با تکمیل ساماندهی سطح میدان شهید مطهری، تا حدودی سیما و منظر بخشی از این میدان مهم صورت گرفت.
 وی افزود: پروژه ساماندهی پیرامون سلطان محمد شریف، یکی از امام زادگان مهم درون بافت که در راستای تکمیل گذر قلعه به‌منظور انجام اقدام فرهنگی و اجتماعی و گردشگری با اعتبار یک و نیم میلیارد تومان تکمیل شد.
 مدیرعامل سازمان نوسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر خاطرنشان کرد: تکمیل بازسازی میدان کهنه از پروژه‌های مهم خواهد بود و مطالعات آن نیز طی سال جاری در حال انجام است.
خاکی اضافه کرد: بهسازی مسجد جامع که تا میدان کهنه فاصله ۴۰۰ متری دارد و در گذشته بخشی تا پامنار کار شده بود در مساحت چهار هزار متری با چهار میلیارد تومان منابع انجام‌گرفته است.
 وی با بیان اینکه مهم‌ترین عناصر تاریخی، فرهنگی و هویتی در قالب محور فرهنگی به یکدیگر متصل شده است تأکید کرد: در قالب این محور عناصر اصلی که شناسایی‌شده بود اعم از فضاهای تاریخی، بیوت مراجع، مساجد، امام‌زاده‌های شاخص و اقداماتی که در میدان کهنه و سرای ملاحسین است، دارای پیوستگی فرهنگی می‌شود.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcayun6.49nmo15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما