تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۱۲
کد مطلب : 15203
استاندار قم گفت: طبق مصوبه سفر رئیس جمهور به این استان باید ۱۸ نقطه حادثه‌خیز ایمن سازی می‌شد که هم اینک در ۱۷ نقطه انجام شده و یک نقطه دیگر نیز به زودی رفع خطر می‌شود.
۱۷ نقطه حادثه‌خیز قم ایمن‌سازی شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری سید محمد آقامیری روز پنجشنبه در نشست مشترک شورای هماهنگی ترافیک و کمیسیون ایمنی راه‌های استان قم ، بیان داشت: در قالب سفر به شهرستان‌ها و بخش‌های مختلف استان، رفع نقاط حادثه‌خیز در کنار سایر چالش‌های موجود، مورد رصد و تصمیم‌گیری قرار می‌گیرند.
آیت الله ابراهیم رئیسی ،‌رئیس جمهور ۹ و ۱۰ دیماه سال ۱۴۰۰ در سیزدهمین سفر استانی دولت سیزدهم به قم سفر کرد.
وی اظهار داشت: طبق برخی از برآوردها افزون بر ۷۰ درصد فوتی‌های سوانح رانندگی در قم را مردان تشکیل می‌دهند که فوت آنان بعنوان سرپرست خانوار، چالش‌های اساسی برای اعضای خانواده ایجاد می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: فرهنگ و راهنمایی و رانندگی باید از همان دوران کودکی و به خصوص مدرسه در بین نسل جدید جامعه نهادینه شود چرا که تاثیر آموزش در این سنین قابل مقایسه با دوران بزرگسالی نیست.
آقامیری، سوانح راهنمایی و رانندگی را از آسیب‌های اجتماعی اصلی استان یاد کرد و گفت: وضعیت کنونی فرهنگ رانندگی در قم بخاطر بالابودن آمار تصادفات، قابل قبول نیست.
وی با بیان رعایت مقررات ترافیکی یک موضوع کاملا فرهنگی است، خاطرنشان کرد: در کشورهای دیگر شاهد سخت گیری‌هایی در وضع قوانین بازدارنده در کنار اقدامات فرهنگی هستیم که نتیجه آن به کاهش سوانح رانندگی منجر شده‌است.
وی ابراز داشت: سوانح رانندگی از چالش‌های اجتماعی است که بروز آنها علاوه بر ایجاد معلولیت‌های مختلف، در تبدیل یک خانواده توانمند و خود اتکا به یک عنصر نیازمند حمایت تاثیر مستقیم دارد.
در حوزه راهداری استان قم حدود ۲ هزار کیلومتر راه شامل ۲۱۳ کیلومتر آزادراه، ۲۳۲ کیلومتر بزرگراه، ۱۵۴ کیلومتر راه اصلی، ۱۵۰ کیلومتر راه فرعی و یک هزار کیلومتر راه روستایی وجود دارد.
استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آنان می‌توان به آزادراه قم - تهران به طول ۱۳۰ کیلومتر، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه به طول ۸۷ کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان به طول ۱۰۴ کیلومتر، آزادراه قم - گرمسار به طول ۱۷۳ کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول ۱۳۶ کیلومتر اشاره کرد.
 

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcaeun6.49nmw15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما