تاریخ انتشار :شنبه ۷ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۰۴
کد مطلب : 15132
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم با بیان این که بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، درختان مثمر جایگزین درختان غیر مثمر می‌شوند، گفت: یکی از برنامه‌های مهم کاشت درختان عناب، توت و انجیر است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری سیدمجتبی سبحانی ثابت در نشست پاسخگویی مدیران شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر به مطالبات مردمی که در مسجد حضرت فاطمه معصومه(س) منطقه ۳ برگزار شد، اظهار کرد: از سال ۱۳۹۷ کاشت درختان اکالیپتوس در قم ممنوع شد و ما از سال ۹۷ به سمت کاشت درختان مثمر و مقاوم حرکت کردیم.
وی افزود: مقام معظم رهبری هرسال در روز درخت‌کاری، درختان مثمر را می‌کارند و توصیه اکید ایشان این است که درختان مثمر جایگزین درختان غیر مثمر شود.
رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای اسلامی شهر قم گفت: در جریانیم که درختان اکالیپتوس و برخی گونه‌های درختی دیگر اشکالاتی به همراه دارد، یکی از برنامه‌های مهم ما کاشت درختان عناب، توت و انجیر بود تا مردم بتوانند از ثمرات آن‌ها استفاده کنند.
سبحانی در ادامه افزود: سرانه فضای سبز شهری قم نسبت به دیگر شهرها قابل‌قبول است و سعی داریم که به فضای سبز شهری وسعت بیشتری دهیم.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcb58b8.rhbsfpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما