تاریخ انتشار :سه شنبه ۳ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۴۲
کد مطلب : 15107
سی و دومین نشست کمیته تخصصی سیما، منظر و فضای سبز مجمع شهرداران کلان‌شهرها با حضور مدیران عامل سازمان‌های سیما و منظر کلان‌شهرهای کشور در شهر بندرعباس برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری به نقل از واحد خبر سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم، سی و دومین نشست کمیته تخصصی سیما، منظر و فضای سبز مجمع شهرداران کلان‌شهرهای کشور با حضور مدیران عامل سازمان‌های سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرهای قم، مشهد، اصفهان، تبریز، اردبیل، کرج، زنجان، بندرعباس، یزد، رشت و همدان و همچنین مدیرکل دفتر محیط‌زیست و خدمات شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، مدیر طرح مردمی کاشت یک میلیارد نهال، شهردار بندرعباس، رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه و رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر بندرعباس برگزار شد.
 پیام جوادیان، دبیر کمیته سیما، منظر و فضای سبز کلان‌شهرهای کشور در این نشست گفت: توسعه فضای سبز شهری و کاهش منابع آبی، نگرانی‌های تأمین آب برای آینده را افزایش داده است و بهترین و مهم‌ترین راهکار استفاده از پساب در آبیاری فضای سبز است.
 وی افزود: سرانه فضای سبز از ۴ و نیم متر تا ۲۵ و شش‌دهم متر در شهرها با توجه به اقلیم و منابع آبی متفاوت است و میانگین سرانه فضای سبز در کشور ۱۲ متر است.
 رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بندرعباس نیز در این نشست گفت: امسال ۵۰۰ هکتار به سرانه فضای سبز در بندرعباس افزوده می‌شود که تا دو سال آینده به ۵۶۰ هکتار افزایش خواهد یافت و مقرر شده دستگاه تصفیه آب فاضلاب نصب تا مشکلات کم‌آبی فضای سبز حل شود.
 شهرام آرمان ادامه داد: افزایش فضای سبز و تفرجگاه برای مردم همیشه در اولویت مدیران شهری بندرعباس بوده و با هماهنگی استانداری امسال تغییر کاربری در حوزه فضای سبزی نداشته‌ایم و ارتقای مشارکت شهروندان در توسعه و نگهداری فضای سبز مهم‌ترین عامل انتخاب درختان بومی در فضای سبز شهر است.
 مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندرعباس تأکید کرد: در سال‌های اخیر بهره‌گیری از اصول و فنون علمی و استفاده از تخصص در حوزه فضای سبز افزایش‌یافته است.
 مهدی نوبانی شهردار بندرعباس هم گفت: در شهر بندرعباس تاکنون ۱۲ پارک ساخته شده است و تا پایان سال ۴ پارک دیگر نیز به بهره‌برداری می‌رسد.
 وی با اشاره به اینکه مدیریت شهری در هسته مرکزی شهر بندرعباس با توجه به کمبود فضای سبز به دنبال زمین برای احداث فضای سبز و باغ است افزود: بحران آب و مدیریت بهینه منابع آبی مورد نیاز حوزه فضای سبز در کلان‌شهرها برای شهرداری‌ها امری حیاتی و اساسی است.
 نوبانی ضمن اشاره به بخشی از اقدامات شهرداری بندرعباس در خصوص مدیریت منابع آبی مورد نیاز حوزه فضای سبز و لزوم جدی‌گرفتن بحران کم‌آبی گفت: در سال جاری ۱۴ پارک در سطح شهر بندرعباس کلنگ‌زنی شده که تا پایان سال ۴ پارک به بهره‌برداری می‌رسد.
 گفتنی است که هدف از این نشست، تدوین وظایف و مسئولیت کارگروه‌های کمیته سیما، منظر و فضای سبز مجمع کلان‌شهرهای کشور، ارائه راهکارهای مقابله با بحران کم‌آبی، تبادل نظر در خصوص قوانین حوزه فضای سبز و زیباسازی، بررسی قراردادهای جامع نگهداری فضای سبز و ارائه تجارب و گزارش اقدامات شهرهای مختلف کشور بود.
 خاطرنشان می‌کند دبیرخانه دائمی کمیته سیما، منظر و فضای سبز کشور در شهر قم مستقر است.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcd5f0f.yt0kz6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما