تاریخ انتشار :سه شنبه ۳ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۲۰
کد مطلب : 15102
رئیس کارگروه مدیریت پسماند استان قم، حضور دستگاه‌ها و نهادهای استانی را در راستای ایجاد برنامه جامع و مشترک در حوزه ترویج فرهنگ مدیریت پسماند، ضروری عنوان کرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری به نقل از واحد خبر سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم، ابراهیم معتمدی در نخستین جلسه کمیته آموزش و فرهنگ‌سازی ذیل کارگروه مدیریت پسماند استان که در سالن جلسات استانداری قم برگزار شد، ماهیت جلسات فرهنگی را کارشناسانه دانست و اظهار کرد: جلسات فرهنگی با موضوعات تخصصی نظیر مدیریت پسماند، باید با حضور افراد علاقه‌مند به محیط‌زیست و دغدغه‌مندان این حوزه برگزار شود.
 وی با اشاره به ضرورت تهیه برنامه جامع مشترک در زمینه آموزش و فرهنگ‌سازی در حوزه محیط‌زیست و مدیریت پسماند افزود: محتوای مورد نیاز، ابزارهای مناسب و گروه‌های هدف بر اساس این برنامه جامع تنظیم می‌شود و در دستور کار قرار می‌گیرد.
 رئیس کارگروه مدیریت پسماند استان قم خاطرنشان کرد: ضروری است در این برنامه جامع، وظایف سازمان‌های مرتبط تعریف و با همکاری تمام آن‌ها، بسته فرهنگی آموزشی تهیه شود.
 وی با بیان اینکه در حوزه فرهنگ‌سازی با موضوع مدیریت پسماند نیاز است هر سازمانی بر اساس وظایف و مسئولیت‌های موجود حضور پیدا کند، اضافه کرد: ظرفیت‌های سازمان‌ها و نهادها در حوزه فرهنگی و آگاه‌سازی مشخص است و باید از این بسترها به‌درستی استفاده کرد.
 معتمدی تأکید کرد: ترویج فرهنگ مدیریت پسماند نیازمند شناسایی ظرفیت‌ها و تجربیات متفاوت بوده و ضروری است برنامه‌های اجرایی شاخص در این حوزه شناسایی شود.
 معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با بیان اینکه فرایندی که در تمام دنیا با آن مواجه هستیم، مصرف‌گرایی و تولید انبوه است، گفت: در حوزه تبدیل مواد بازیافتی باید برنامه‌های مناسبی تعریف و اجرایی شود.
 معتمدی موضوع بحث مشارکت خانواده در طرح تفکیک پسماند از مبدأ و مباحث اقتصادی را نیازمند بازنگری و ارائه مدل مناسب دانست.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcirzaz.t1awu2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما