تاریخ انتشار :شنبه ۲۳ دی ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۰۷
کد مطلب : 14990
مدیرکل ورزش و جوانان استان قم گفت: یک هزار و ۲۱۸ مدال توسط ورزشکاران آقا و بانوی این استان از ابتدای سالجاری و تا پایان آبان ماه در مسابقات کشوری کسب شد.
یک هزار و ۲۱۸ مدال توسط ورزشکاران استان قم در مسابقات کشوری کسب شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری ابراهیم سانی خانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اظهار داشت: آمار کسب مدال و دیگر فعالیت های هیات های ورزشی قم چند ماه یکبار به روز رسانی می شود و آخرین آمار امسال مربوط به پایان آبان ماه است.
وی ادامه داد: از مجموع یک هزار و ۲۱۸ مدال کسب شده از سوی ورزشکاران استان قم در مدت مذکور، ۵۱۴ مدال توسط ورزشکاران مرد و ۷۰۴ مدال توسط ورزشکاران زن استان قم کسب شده است.
وی افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه،‌۳۰ دوره لیگ باشگاهی استانی از سوی هیات های ورزشی قم در بخش مردان و ۱۵ دوره لیگ استانی در بخش زنان برگزار شده است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان قم افزود: ۱۲۰ مورد برگزاری رقابت های قهرمانی و انتخابی استان را در مدت مذکور در بخش مردان و ۱۱۷ مورد را در بخش زنان داشتیم که مجموع آمار مردان و زنان ۳۰۶ مورد است.
وی با اشاره به این که ۳۴۲ مورد اعزام به مسابقات کشوری در این مدت انجام شده است گفت: از این تعداد ، ۱۸۱ اعزام مرتبط با ورزش آقایان و ۱۶۱ اعزام مرتبط با ورزش زنان بوده است.
سانی خانی با اشاره به آمار تعداد تیم های حاضر از استان قم در لیگ های کشوری در سالجاری گفت: در مجموع این تعداد ۴۱ مورد است که ۳۳ مورد در ورزش آقایان و هشت مورد در ورزش بانوان است.
وی ابراز داشت: تعداد ۳۷ مدال توسط ورزشکاران استان قم در مدت مذکور در مسابقات آسیایی و جهانی کسب شده است که سهم مردان ۳۲ مدال و سهم زنان ورزشکار استان پنج مدال بوده است.
وی گفت: ۱۲۸ ورزشکار از ابتدای سالجاری تا پایان آبان ماه از استان قم به اردوهای تیم های ملی دعوت شده اند که از این بین ۸۵ نفر آقا و ۴۳ نفر خانم بوده اند.
مدیرکل ورزش و جوانان استان قم افزود: هم اکنون ۴۱ ورزشکار از استان قم در عضویت تیم های ملی هستند که ۳۰ تن از مردان و ۱۱ تن از زنان را شامل می شود.
منبع: ایرنا
انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdccxoqs.2bq0o8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما