تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۱۳
کد مطلب : 14966
رئیس کمیسیون زنان و خانواده شورای اسلامی شهر قم:

تدوین شیوه‌نامه‌های ارائه خدمات مدیریت شهری در حوزه زنان و خانواده

عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: با تشکیل کمیسیون زنان و خانواده در دوره ششم شورای اسلامی شهر قم، تدوین شیوه‌نامه‌های ارائه خدمات مجموعه مدیریت شهری در حوزه زنان و خانواده آغازشده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری نرجس نیازمند در نشست مردمی نهضت پاسخگویی مسجد محور که با حضور اعضای شورای اسلامی شهر مقدس قم و مدیران شهری در مسجد صاحب‌الزمان(عج) بلوار حافظ منطقه 6 برگزار شد؛ اظهار کرد: رویکرد جدیدی در شورای ششم به‌منظور ارتقاء خدمات و توجه به امور مربوط به بانوان و خانواده‌ها به وجود آمد که نتیجه آن تشکیل کمیسیون زنان و خانواده در این دوره از شورا بود.
وی افزود: در حال حاضر شیوه‌نامه‌هایی در حال تهیه و تدوین است تا زیرساخت‌ها و خدمات بیشتر و مناسب‌تری در حوزه زنان و خانواده فراهم شود.
رئیس کمیسیون زنان و خانواده شورای اسلامی شهر قم گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در تلاش هستیم که اقدامات مؤثری را برای خانواده‌ها انجام دهیم و امیدواریم بتوانیم زیرساخت‌های لازم را برای این موضوع در شهر ایجاد کنیم.
نیازمند موضوعاتی ازجمله جوانی جمعیت، آموزش و تعالی، آسیب‌های اجتماعی، مشاغل و اقتصاد، ورزش و سلامتی را ازجمله اموری دانست که در کمیسیون زنان و خانواده به آن پرداخته می‌شود و ادامه داد: این سرفصل برنامه‌ها در قالب کارگروه‌های مختلف پیگیری و اقدامات قابل‌توجهی نیز در این زمینه انجام‌شده است.
وی افزود: کمیسیون زنان و خانواده در ساختار شورای اسلامی شهر قم در دوره ششم این شورا و بعد از گذشت ۲۲ سال از تشکیل این نهاد مدیریت شهری در قم تشکیل شد.
رئیس کمیسیون زنان و خانواده شورای اسلامی شهر قم یکی از برنامه‌های که با تأکید بیشتری در حال برنامه‌ریزی است را کاهش آسیب‌های اجتماعی و کمک به اقتصاد خانواده دانست و تصریح کرد: یکی از برنامه‌ها رونق مشاغل خانگی و خرد برای بانوان است.
نیازمند توجه به حوزه نشاط اجتماعی را از دیگر اقدامات انجام‌شده برای بانوان در مجموعه مدیریت شهری اعلام کرد و گفت: ايجاد بوستان ویژه بانوان در مناطق دو و شش هم ازجمله اقدامات در حال انجام است.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcfv1dy.w6djvagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما