تاریخ انتشار :شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۳۴
کد مطلب : 14903
عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر قم گفت: خیلی از ایراد و مشکلاتی که مطرح می‌شود به شهرداری و شورای شهر مربوط نمی‌شود، زیرا همه اختیارات لازمی که بایستی قانون به شهرداری‌ها و شورا‌ها در جهت مدیریت شهری واگذار کنند، انجام‌نشده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری ماشالله سعادتمند در نشست پاسخگویی به مطالبات مردمی که در مسجد امیرالمؤمنین (ع) برگزار شد، ضمن تبریک میلاد فرخنده حضرت زهرا(س) اظهار داشت: خوشبختانه وضعیت شهر به‌گونه‌ای است که می‌توان تغییرات را در نقاط مختلف شهر به‌ویژه در سال‌های اخیر مشاهده کرد.
وی با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که بهتر است شهروندان از آن مطلع شوند، مدیریت یکپارچه و جامع شهری است، افزود: خیلی از سؤالاتی که به‌عنوان ایراد و مشکل مطرح می‌شود به شهرداری و شورای شهر مربوط نمی‌شود، زیرا همه اختیارات لازمی که بایستی قانون به شهرداری‌ها و شورا‌ها در جهت مدیریت شهری واگذار کنند، انجام‌نشده است.
عضو شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: در حال حاضر در شورای عالی استان‌ها تلاش می‌کنیم این اتفاق رخ دهد تا اختیارات لازم برای رفع امور شهری به شهرداری‌ها داده شود.
وی با اشاره به این موضوع که شوراها به‌نوعی ناظر بر عملکرد شهرداری هستند ابراز کرد: اگر اختیارات لازم به شوراها واگذار نشود نمی‌توانند اقدامات خاصی انجام دهند؛ امروزه مشکلات متعددی در زمینه‌های آب، فاضلاب، فضای سبز، میراث فرهنگی و...داریم اما در بسیاری از موارد دستمان برای تصمیم‌گیری خالی است که باید به دنبال آن باشیم که مدیریت یکپارچه شهری سریع‌تر به شهرداری و شوراها واگذار شود.
سعادتمند در انتها با اشاره به سفارش و تأکید حضرت امام خمینی(ره) بر شکل‌گیری شوراها گفت: امام خمینی(ره) بعد از پیروزی انقلاب فرمان تشکیل شورا‌ها را داده‌اند ولی ۲۰ سال این فرمان برای عملی شدن زمان برد و این در حالی بود که همه نهاد‌ها مثل سپاه، جهاد و بنیاد مسکن ۴۰ سال است که فعالیت خود را شروع کرده‌اند که امیدواریم بتوانیم هرچه زودتر وظایفی که بر عهده ما هست را به نحو احسن انجام دهیم

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcgwy9q.ak9tz4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما