تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۰۳
کد مطلب : 14850
رئیس کمسیون زنان و خانواده شورای اسلامی شهر قم با تأکید بر حمایت مدیریت شهری از زنان در عرصه‌های اجتماعی و اقتصادی گفت: جامعه امروز نیازمند مربیانی است که به‌صورت تخصصی مسائل دینی و فرهنگ حجاب و عفاف را آموزش دهند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری نرجس نیازمند در دیدار با آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) که به مناسبت میلاد حضرت زهرا(س) برگزار شد، به اهمیت کانون خانواده در هدایت جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: خانواده مهم‌ترین رکن و اساس هر جامعه در خانواده بوده و پرقدرت‌ترین نهاد اجتماعی است.
وی با معرفی بانوان حاضر در جلسه افزود: امروز زنان عفیفه و با حجاب پرقدرت در جامعه حضورداشته و شاهد اقدامات و دستاوردهای زیادی از زنانی هستیم که مادر بوده و فرزندان موفقی نیز تربیت‌کرده‌اند، هستیم و مدیریت شهری نیز تلاش می‌کند از زنان حمایت لازم را داشته باشد.
رئیس کمیسیون زنان و خانواده شورای اسلامی شهر قم به کارگروه‌های ذیل کمیسیون زنان و خانواده نیز اشاره و بیان کرد: در کمیسیون زنان و خانواده، موضوعاتی ازجمله جوانی جمعیت، آموزش و تعالی، آسیب‌های اجتماعی، مشاغل و اقتصاد، ورزش و سلامتی در قالب کارگروه‌های پیگیری می‌شود.
وی بر حمایت از مشاغل خانگی نیز تأکید کرد و گفت: در کمیسیون زنان برای توسعه و رونق مشاغل خانگی تأکید زیادی شده و برنامه‌های جامعی را برای راه‌اندازی بازارچه‌های دائمی دنبال می‌کنیم تا شرایط امن و سالمی را برای زنان شاغل فراهم شود.
نیازمند، ترویج فرهنگ حجاب و عفاف را به‌عنوان مهم‌ترین دغدغه مردم قم مطرح و یادآور شد: امروز نبود مربیان خوب و دوره‌دیده یکی از چالش‌های آموزش و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه است و نیاز داریم طلاب به جدیت به این حوزه ورد کنند.
وی ادامه داد: آموزش و پرورش نیاز به مربیانی دارد که بتواند فرزندان ما را به‌خوبی تربیت کند و نیاز به تأسیس مراکزی که به‌صورت تخصصی مسائل اسلامی و حجاب و عفاف را به مردم آموزش بدهند به‌شدت احساس می‌شود و این در حالی است که بسیاری از طلاب مهم‌ترین وظیفه خود را که تبلیغ و آموزش بوده فراموش کرده‌اند.
رئیس کمسیون زنان و خانواده شورای اسلامی شهر قم در پایان به مسئله جوانی جمعیت نیز اشاره و تصریح کرد: باید دغدغه مقام معظم رهبری در خصوص جوانی جمعیت پیگیری شده و اقدامات اجرایی برای آن انجام شود، شهرداری قم نیز مشوق‌های خوبی برای فرزند آوری تعیین کرده و پرسنل خود را حمایت می‌کند.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdchv6nz.23nkmdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما