تاریخ انتشار :پنجشنبه ۷ دی ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۰۰
کد مطلب : 14811
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم گفت: در صورت مشارکت شهروندان و بیرون گذاشتن به‌موقع زباله، علاوه بر اینکه کیفیت نظافت معابر بهتر می‌شود، جمع‌آوری زباله نیز بهره‌وری بیشتری خواهد داشت.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری سیدعبدالله میرابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، اظهار کرد: یکی از کارهای روی زمین‌مانده در مدیریت پسماند، مشارکت شهروندان برای بیرون گذاشتن زباله در ساعت مقرر است.
 وی افزود: تا زمانی که شهروندان و مدیریت شهری ساعت دقیقی برای بیرون گذاشتن زباله به مشارکت نرسند، زباله‌گردی در شهر ادامه پیدا می‌کند و کیفیت نظافت معابر کاهش خواهد یافت.
 مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با بیان اینکه با هدف ارتقای بهره‌وری فرایند جمع‌آوری زباله احداث ایستگاه‌های انتقال زباله آغاز شده است، خاطرنشان کرد: یک ایستگاه در محور کوه سفید احداث شده است که پسماند مناطق ابتدا به این سایت منتقل می‌شود و سپس به سایت البرز می‌رود.
میرابراهیمی ادامه داد: ایستگاهی برای مناطق هشت، پنج، یک و چهار باید ایجاد شود که جانمایی آن انجام شده است و تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید، با ایجاد این ایستگاه دو بارانداز برای تحویل پسماند خودروهای کوچک به تریلرها وجود دارد تا ایمنی ارتقا داده شود که از نظر اقتصادی نیز مقرون‌به‌صرفه است.
 وی تصریح کرد: ۴۰ درصد از عملیات جمع‌آوری پسماندها توسط نیروهای انسانی انجام می‌شود و هزینه نیروی انسانی هر سال افزایش چشمگیری پیدا می‌کند؛ بخش عمده‌ای از منابع شهر صرف جمع‌آوری پسماند می‌شود که در صورت مشارکت شهروندان علاوه بر اینکه کیفیت نظافت معابر بهتر می‌شود، بهره‌وری جمع‌آوری زباله نیز افزایش و حضور زباله‌گردها کاهش پیدا می‌کند.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با تأکید بر لزوم اجرای موفقیت‌آمیز ذخیره‌سازی پسماند و تفکیک آن گفت: می‌توان با مشارکت شهروندان یک روز در میان زباله‌ها را خارج از منزل جمع‌آوری کرد تا از نظر اقتصادی شرایط مناسب‌تری ایجاد شود.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcezv8z.jh8ezi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما