تاریخ انتشار :دوشنبه ۴ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۲۲
کد مطلب : 14759
معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم گفت: اولویت شهرداری قم هوشمندسازی امور و کاهش مراجعه حضوری شهروندان در امور شهرسازی است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری مجید متین فر در جلسه هم‌اندیشی ائمه جماعات منتخب استان با شهردار قم که در سالن رضوان شهرداری برگزار شد اظهار داشت: یکی از اولویت‌های شهرداری قم، هوشمندسازی امور مرتبط با شهروندان است.
 وی افزود: در حیطه شهرسازی با همکاری سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم در تلاش هستیم تا مراجعه شهروندان به مناطق شهری را کاهش دهیم.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با اشاره به اهمیت دیدگاه شهروندان نسبت به شهر خود اظهار کرد: بدون تعلق‌خاطر شهروندان و مشارکت آنان نمی‌توان سیما و منظر شهری را زیبا و شایسته رقم زد.
وی مساحت شهر قم را ۱۳ هزار هکتار دانست و ادامه داد: از این مقدار هزار و ۵۷۸ هکتار بافت فرسوده، دو هزار و ۱۶ هکتار سکونت‌گاه غیررسمی و ۳۱۵ هکتار بافت تاریخی است.
متین فر با بیان دغدغه ساکنان بافت تاریخی شهر قم برای محدودیت ساخت‌وساز و خدمات شهری گفت: با رایزنی‌هایی که انجام شده توانستیم برخی از تشویقات را برای ساخت‌وساز در بافت فرسوده فراهم کنیم.
معاون معماری و شهرسازی شهرداری قم با اشاره به اینکه برنامه‌های بازآفرینی شهری با محوریت مساجد باید دنبال شود افزود: مشارکت مردم در این قالب محقق خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر پروژه‌های بسیار مهمی برای احیا و بازسازی فضای شهری اطراف حرم مطهر تدوین‌شده که انجام این پروژه وضعیت بسیار بهتری را در هسته مرکزی شهر قم ایجاد خواهد کرد.
 متین فر ادامه داد: در این زمینه پروژه‌هایی مانند بهسازی محله چهل اختران، بهسازی قبرستان نو و احداث پروژه پارکینگ شرقی پیگیری می‌شود و فضای بسیار خوبی را در اطراف حرم مطهر ایجاد خواهد کرد.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcf1edy.w6djtagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما