تاریخ انتشار :دوشنبه ۴ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۱۳
کد مطلب : 14756
در جلسه هم‌اندیشی مدیران شهری با ائمه جماعات شهر قم مطرح شد؛

ائمه جماعات رابط میان شهروندان و مدیریت شهری قم/شهرداری پای کار مساجد است

جلسه متفاوت شهردار قم با ائمه جماعات مساجد منتخب استان برگزار و مسائل مختلف و ارتباطات دو سویه مدیریت شهری و مساجد مورد بررسی قرار گرفت.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری جلسه هم‌اندیشی و نشست ائمه جماعات مساجد منتخب استان با سقائیان نژاد شهردار قم در سالن جلسات شهرداری برگزار شد.  
در این جلسه معاونان و مدیران شهرداری گزارشی از اقدامات مختلف در حوزه‌های خدمات شهری، شهرسازی، برنامه‌ریزی، سیما و منظر، فرهنگی، حوزه ایثارگران و… ارائه کردند.  
ائمه جماعات نیز مباحث مختلفی در حوزه مدیریت شهری و فرهنگی به‌ویژه در حوزه مساجد خود مطرح کردند.
وضعیت ریل‌های جمع‌آوری‌شده، پروژه ادامه بلوار عمار یاسر، تبدیل بوستان‌های محل دفن شهدای گمنام به مراکز فرهنگی، همکاری شهرداری با مساجد در برگزاری مراسم‌ها و برنامه‌های فرهنگی، وضعیت تونل غدیر، موش‌های فاضلاب، روشنایی معابر منتهی به مساجد، تقدیر از اقدامات عمرانی شهرداری با احداث تقاطع‌ها و معابر جدید، نقش برج‌های اذان، لزوم پیوست فرهنگی در بوستان‌ها و پیاده‌روهای اطراف حرم مطهر، ساماندهی ورودی‌های شهر، سرکشی مستمر مدیران از مساجد و… از نکاتی بود که امروز ائمه جماعات در جلسه با شهردار قم مطرح کردند.
 کمک به استقبال مالی مساجد، کمک به بهسازی المان‌های مساجد، آراستگی محیطی مساجد، حل معضلات ترافیکی مناطق شهری، کمک به توسعه امور فرهنگی در شهر و تسهیل گرفتن کاربری تجاری برای قسمتی از ساختمان مساجد ازجمله درخواست‌هایی بود که در این جلسه نسبت به مدیریت شهری مطرح شد.
دکتر  سید مرتضی سقائیان نژاد، شهردار قم نیز در این جلسه با اشاره به فعالیت و اقدامات مجموعه شهرداری قم برای توسعه شهر، ریل شهرداری را در مسیر آبادانی شهر دانست.
 وی همچنین بر آمادگی بخش‌های مختلف شهرداری برای پیشبرد فعالیت‌های عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و… مساجد تأکید کرد.
شهردار قم ابراز داشت: شهرداری در کنار مساجد است و تمام تلاش خود را می‌کند تا در مسیر بهبود وضعیت فرهنگی شهر نقشی داشته باشد.
شهرداری قوه قهریه در برخورد با آسیب‌های اجتماعی ندارد
 وی افزود: وظیفه شهرداری اطلاع‌رسانی‌های مناسب در بوستان‌های شهری و تأمین زیرساخت‌ها در بوستان‌های شهری است. مسائلی مانند تأمین نور، ایجاد نمازخانه و نصب بنر ازجمله موضوعاتی است که شهرداری قم در بوستان‌ها به آن‌ها می‌پردازد.
 وی در پاسخ به مطرح کردن برخی آسیب‌های اجتماعی موجود در بوستان‌های شهری ادامه داد: شهرداری قوه قهریه برای بسیاری از امور را در شهر ندارد بلکه نیروهای فرهنگی باید به ما در این عرصه کمک کنند.
 معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری قم هم در این جلسه با اشاره به رتبه سوم شهرداری قم در سرانه فضای سبز شهری اظهار کرد: در حال حاضر ۴۰۰ بوستان شهری در قم وجود دارد.
مهدی اصفهانیان مقدم، یکی از اهداف مهم این معاونت را ارتقای کیفیت محیط‌زیست شهری دانست و افزود: مسئله مدیریت پسماند از دغدغه‌ها و عملکرد مستمر شهرداری قم است.
تدوین برنامه سوم راهبردی شهرداری قم
 مجید محمدرضا خانی، معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم نیز در این جلسه از تدوین برنامه سوم راهبردی عملیاتی شهرداری قم خبر داد و گفت: برای این منظور با نخبگان شهر قم مصاحبه‌هایی صورت گرفته و نظرات آنان گردآوری خواهد شد.
 مجید متین فر، معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم مشارکت شهروندان را از اصول مهم مدیریت مطلوب شهری عنوان و اظهار کرد: تا مشارکت شهروندان اتفاق نیفتد، ایجاد سیما و منظر مطلوب شهری امکان‌پذیر نیست.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdccemqs.2bq0p8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما