تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۴۶
کد مطلب : 14536
دکتر سقائیان نژاد، فرارسیدن 16 آذرماه روز دانشجو را تبریک گفت.
پیام شهردار قم به مناسبت 16 آذر روز "دانشجو"/اهمیت و پیشتازی دانشجویان در حرکت پرشتاب علمی و اجتماعی کشور
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری متن پیام دکتر سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار قم به مناسبت 16 آذر روز دانشجو به شرح زیر است:
«دانشگاه، نقطه‌ی اساسی هر جامعه و کشوری است. اگر دانشگاه اصلاح بشود، آینده‌ی آن جامعه اصلاح خواهد شد.» مقام معظم رهبری  مدظله‌العالی
16 آذرماه سالروز شهادت سه دانشجوی دانشگاه تهران است که جان خود را برای آرمان‌های بزرگ یک ملت فدا کردند. دانشجویانی که مرزهای دغدغه و تفکر خود را محدود به دیوارهای دانشگاه نکرده و به‌دنبال ایرانی سربلند و عزتمند بودند و در این مسیر برای مبارزه با استبداد و استکبار حدومرزی نمی‌شناختند.
این روز یادآور مسئولیت اجتماعی دانشجویان عزیز در کشور و نقش آنان در سربلندی، توسعه و سعادت ملت است. در دنیای امروز که توسعه بدون حرکت دقیق و پرشتاب علمی و اجتماعی ممکن نیست، دانشجو و دانشگاه می‌تواند در هر دو عرصه پیشتاز و پیشگام بوده و نقشی بی‌بدیل ایفا کند. جنبش‌های دانشجویی بزرگ‌ترین نماد این حرکت پرشتاب و دغدغه‌مند هستند که ثابت کرده‌اند بسیاری اصلاحات در جامعه را می‌توان از دانشگاه آغاز کرد.
این روز را به تمام دانشجویان عزیز کشور ازجمله دانشجویان قمی که جوانان ارزشی و دغدغه‌مند بوده و حقیقت‌طلبی را به همراه خردگرایی به منش خود تبدیل کرده‌اند، تبریک می‌گویم. یاد و خاطره تمام دانشجویان و اساتید شهید را گرامی داشته و از خداوند منّان توفیق حرکات علمی و اجتماعی ارزشمند دانشجویان در مسیر ساختن ایرانی سرافرازتر و پرشکوه‌تر خواستارم.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdciqwaz.t1a5p2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما