تاریخ انتشار :پنجشنبه ۹ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۴۸
کد مطلب : 14465
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای طرح منوریل قم ازنظر تأمین منابع مالی بر عهده دولت است و حمایت ویژه دولت را برای تعیین تکلیف می‌خواهد.
اجرای منوریل قم ازنظر تأمین منابع مالی بر عهده دولت است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری احمد امیرآبادی روز پنجشنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان قم که با حضور داود منظور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه برگزار شد، با اشاره به طرح منوریل گفت: اجرای این طرح ازنظر تأمین منابع مالی بر عهده دولت است و حمایت ویژه دولت را برای تعیین تکلیف می‌خواهد،‌ به‌خصوص که موضوع مونوریل مورد تأکید رئیس‌جمهور نیز قرار دارد.
وی همچنین با اشاره به پروژه مترو قم ادامه داد: نیاز است این پروژه نیز موردتوجه خاص دولت قرار گیرد، ما می‌خواهیم در سفر دوره دوم آقای رئیس‌جمهور به قم فاز نخست مترو این شهر افتتاح شود.
فاز نخست مترو قم حدفاصل شهرک شهدای کامکار تا میدان شهید مطهری هم‌‌اکنون آماده انجام تست گرم و اختصاص واگن جهت بهره‌برداری است.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: قم در مرکز کشور است اما حاشیه‌نشینی و کمبودهایی دارد، اکنون مناطقی در قم داریم که مردم فقیری دارد و آنان نیازمند حمایت هستند، بنابراین لازم است در بودجه‌های ملی نسبت به رفع محرومیت‌ها در استان توجه شود.
وی همچنین در خصوص لزوم تأمین منابع درآمدی نهادهای فرهنگی تأثیرگذار، بیان داشت: برخی از این نهادها نیروی انسانی فراوانی دارند و منبع درآمد آن‌ها همین ردیف‌های فرهنگی است که لازم است به‌موقع تخصیص یابد.
 
انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcjixev.uqexmzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما