تاریخ انتشار :پنجشنبه ۹ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۴۰
کد مطلب : 14453
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای طرح مونوریل باید در قالب یک کار کارشناسی که می‌تواند باری از ترافیک شهر قم را حل و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه باشد، دنبال شود.
اجرای طرح مونوریل بخشی از بار ترافیک شهر قم را حل می‌کند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری روز پنجشنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان قم در سالن کرامت استانداری بیان داشت: مونوریل در قم با این موقعیت خاص در جهان اسلام و حضور میلیون‌ها زائر ایرانی و غیر ایرانی در طول سال باید دنبال شود و اجازه نداد این طرح در مقابل چشمان مردم بلاتکلیف باقی بماند.
وی با اشاره به وجود ایرادهایی در زمان ایجاد مونوریل افزود: ما باید به وضعیت کنونی پروژه توجه داشته باشیم، اگر بخواهیم این طرح را تخریب و جمع‌آوری کنیم باید معادل پولی که برای ساخت آن پرداخت شده هزینه کنیم که کار درستی نیست، بنابراین باید آن را حل کرد آن هم با راهی که اقتصادی بوده و به حل مشکل ترافیک هم کمک کند.
وی ادامه داد: در همین حال اجرای طرح مونوریل تا شهرک پردیسان که یکی از کانون‌های جمعیتی است و حتی ادامه دادن آن تا شهر جدید پرنیان به صورت ریل زمینی، می‌تواند اثر مثبتی بر روی ترافیک شهری داشته و به دلیل استقبالی که از آن می‌شود از نظر اقتصادی مقرون به صرفه باشد.
شهرک پردیسان در منطقه هشتم شهرداری قم و در جنوب غربی این شهر قم واقع‌ شده است، این منطقه در سال ۱۳۷۷ توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال ۱۳۹۰ به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.
ذوالنوری با اشاره به این که اجرای طرح مونوریل در توان شهرداری و مدیریت شهری قم نیست،‌ گفت: با توجه به تاکید رییس جمهور بر این موضوع با عزم دولت می‌توان این طرح را دنبال و زمینه رضایت مردم و مراجع تقلید را فراهم کرد.
اجرای طرح مونوریل قم از سال ۱۳۸۹ در بستر رودخانه قمرود شهر قم آغاز شد که مرحله نخست این طرح از پارک‌سوار شمالی تا مصلای قدس است.
در طول مسیر ۶.۸ کیلومتری مرحله نخست طرح مونوریل قم، هشت ایستگاه از جمله ایستگاه پایانه، فرهنگیان، امام موسی صدر، پل رضوی، پل شهید رجایی، شهید مطهری، حرم مطهر و مصلا در نظر گرفته شده‌است.
جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان قم امروز با حضور داود منظور معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcgwt9q.ak9tn4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما