تاریخ انتشار :دوشنبه ۶ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۳۸
کد مطلب : 14407
مدیر مرکز پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم گفت: فضاهای مناسب برای جابجایی و اسکان اضطراری شهروندان در شهر قم شناسایی شده و پس از ارزیابی میدانی به شهروندان معرفی خواهد شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری مهدی برزویی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، با اشاره به وقوع زلزله 4.3 ریشتری آبان ماه سال جاری و مخاطرات احتمالی وقوع زمین‌لرزه‌های باقدرت بیشتر در شهر قم اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین نیازهای شهروندان پس از وقوع زمین‌لرزه‌های بزرگ در کلان‌شهرها، تأمین مکان‌های مناسب به منظور تخلیه و اسکان اضطراری است.
وی خاطرنشان کرد: در این راستا شهرداری قم پروژه شناسایی مکان‌های مناسب برای اسکان اضطراری را در سال جاری آغاز کرده و طی ماه‌های گذشته کلیه مکان‌های مناسب برای تخلیه و اسکان اضطراری شهروندان در سطح شهر قم شامل بوستان‌ها و پارک‌ها، سوله‌های ورزشی، دانشگاه‌ها، مدارس و.... شناسایی و بر روی نقشه‌های رقومی بارگذاری شده است،
مدیر مرکز پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم با بیان اینکه شهرداری منطقه 8(پردیسان) به‌عنوان پایلوت ارزیابی مکان‌های شناسایی شده انتخاب شد، افزود: در همین راستا با مشارکت جمعیت هلال‌احمر استان  112 مکان شناسایی و بازدید و چک‌لیست‌های ارزیابی تکمیل شد.
وی ادامه داد: پس از انجام بازدیدهای میدانی و در قالب کمیته فنی مخاطرات احتمالی و اولویت‌بندی مکان‌های مناسب برای تخلیه اضطراری و اسکان اضطراری به حضور دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان انجام و در نهایت پس از تأیید ستاد مدیریت بحران استان، نقشه و اطلاعات مکان‌های شناسایی شده در اختیار عموم شهروندان قرار خواهد گرفت.
 برزویی یادآور شد: امیدواریم با همکاری کلیه دستگاه‌های اجرایی استان تا پایان سال بازدیدهای میدانی انجام و در سال آینده و پس از طی فرآیند تصویب در ستاد مدیریت بحران استان نقشه‌های مربوطه در قالب نواحی در اختیار عموم شهروندان قرار گیرد.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcfejdy.w6djxagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما