تاریخ انتشار :يکشنبه ۵ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۴۸
کد مطلب : 14397
مدیر منطقه هفت شهرداری قم با بیان اینکه کل وسعت منطقه 460 هکتار است، گفت: از میزان وسعت این منطقه، 30 هکتار رودخانه، 170 هکتار بافت فرسوده و 140 هکتار بافت تاریخی است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری محمد رمضانی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، با اشاره به ویژگی‌های منطقه هفت شهری قم اظهار داشت: منطقه هفت با 460 هکتار وسعت کوچک‌ترین منطقه شهری قم بوده ولی به لحاظ موقعیت جغرافیایی پراهمیت‌ترین منطقه شهر قم است.
وی با بیان اینکه هسته مرکزی شهر و حرم مطهر حضرت معصومه (س) در محدوده این منطقه قرار گرفته است، ابراز کرد: از میزان وسعت این منطقه، 30 هکتار رودخانه، 170 هکتار بافت فرسوده و 140 هکتار بافت تاریخی است که ازجمله مشکلات و معضلات این منطقه است.
مدیر منطقه هفت شهرداری قم ادامه داد: شهرداری امکان دخالت در این محدوده‌ها را ندارد و هرگونه فعالیت مستلزم اخذ مجوز از سازمان میراث فرهنگی در محدوده بافت تاریخی و وزارت نیرو در محدوده رودخانه است.
به گفته وی، وجود حرم مطهر به‌عنوان قلب شهر مقدس قم، حوزه علمیه ،دفاتر و بیوت مراجع معظم تقلید و علما و مراکز مهم تجاری و اقامتی سبب شده در محدود حرم مطهر در سه شیفت خدمات‌رسانی داشته باشیم تا شرایط مناسبی را برای زائران و مجاوران این مکان مقدس فراهم کنیم.
وی جمعیت این منطقه را 45 هزار نفر دانست و مطرح کرد: بسیاری از روزها به علت وجود حرم مطهر و مراکز مهم تجاری جمعیت منطقه به 70هزار نفر می‌رسد.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcd5s0f.yt0on6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما