تاریخ انتشار :سه شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۲۲
کد مطلب : 14345
جمعی از اساتید و روسای دانشگاه‌های کشور اندونزی با حضور در شهرداری قم با دکتر سقائیان‌نژاد دیدار و گفتگو کردند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری جمعی از اساتید و روسای دانشگاه‌های کشور اندونزی که به میزبانی جامعه‌المصطفی و به مدت یک هفته در شهر قم حضور دارند، با حضور در ساختمان شهرداری قم با دکتر سیدمرتضی سقائیان‌نژاد دیدار و گفتگو کردند.
در این دیدار ضمن معرفی شهر قم و ظرفیت‌ها و قابلیت‌های مختلف، بخشی از پروژه‌های مهم و کلان شهرداری قم که مورد بهره‌برداری قرار گرفته و یا در حال اجراست برای میهمانان تشریح شد.
رئیس اداره ارتباطات و بین‌الملل مرکز آموزش‌های کوتاه‌مدت و فرصت‌های مطالعاتی المصطفی در این دیدار ضمن معرفی این مرکز گفت: حضور این هیئت‌علمی در شهر قم با هماهنگی نمایندگی جامعه‌المصطفی در کشور اندونزی به‌عنوان یکی از  کشورهای بزرگ اسلامی صورت گرفته و تلاش شده تا در مدت حضور در شهر قم ضمن آشنایی با دستاوردهای جمهوری اسلامی و پیشرفت‌های علمی، مجموعه دیدارهایی با علماء و شخصیت‌های برجسته دینی و علمی انجام پذیرد.
هاشمی بازدید از مراکز علمی و دانشگاهی را از دیگر برنامه‌های این هیئت‌علمی در قم دانست و تصریح کرد: با توجه به ماهیت نخبگانی این هیئت، بازدید از پروژه‌های شهری قم و برگزاری نشست‌های مشترک با مسئولین شهری نیز در مدت‌زمان حضور این هیئت در شهر قم برنامه‌ریزی‌شده است.
وی با تقدیر از رویکرد و اقدامات شهرداری قم در خصوص ارتباط و تعامل فی‌مابین با مجموعه‌های بین‌المللی و جامعه‌المصطفی، ادامه داد: بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده حوزه بین‌الملل شهرداری قم و مرکز آموزش‌های کوتاه‌مدت و فرصت‌های مطالعاتی المصطفی هیئت‌های نخبگانی میهمان این مرکز، برگزاری نشست‌های مشترک و ارتباطات فی‌مابین به اجرا خواهد رسید.
رئیس اداره ارتباطات و بین‌الملل مرکز آموزش‌های کوتاه‌مدت و فرصت‌های مطالعاتی المصطفی ضمن دعوت از شهردار قم بابت بازدید از این مرکز و آشنایی با فعالیت‌های آن، تصریح کرد: سالانه 3 هزار نفر از اقصی نقاط دنیا و بدون محدودیت سنی، مذهبی، قومیتی، تحصیلاتی به مدت یک هفته تا 3ماه را در این مرکز حضور یافته و دوره‌های مورد نیاز آموزشی مورد نیاز را طی می‌کنند.
هاشمی با اشاره به فعالیت این مرکز در ۷ گروه زبانی گفت: انجام مطالعاتی به زبان‌های انگلیسی، عربی، فرانسه، اسپانیولی، چینی، ترکی استانبولی و روسی در این مرکز به انجام می‌رسد.
شهردار قم نیز در این دیدار با تأکید بر لزوم تقویت ارتباطات فی‌مابین کشورهای اسلامی گفت: نظم نوین اسلامی در جهان که امروز علی‌رغم دشمنی‌های کشورهای غربی داعیه‌دار نظم نوین جهانی در حال گسترش است، باعث قدرتمند شدن اسلام در سطح جهان خواهد شد.
دکتر سقائیان‌نژاد با تشریح وضعیت نابسامان امروز کشورهای غربی و انحطاط اخلاق  و فرهنگ در بین این جوامع به اصطلاح مترقی را نشانه‌ای از پیروزی اسلام دانست و تصریح کرد: تمام نظریه‌هایی که در قرن گذشته وجود علم و پیشرفت آن را باعث عدم نیاز انسان به دین می‌دانستند، امروز متزلزل شده و پاسخی برای نیاز امروز بشر به‌ویژه در ابعاد معنوی ندارند.
وی جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در نوار غزه را از دستاوردهای نظام‌های مترود غربی دانست و ادامه داد: کشتار بی‌رحمانه بیش از 14 هزار انسان بی‌گمان که 6 هزار نفر آنان را کودکان تشکیل می‌دهند در مقابل سکوت جامعه بین‌المللی نشان از شکست آنان دارد.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcgnw9q.ak9tt4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما