تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۲۳
کد مطلب : 14328
شورای اسلامی شهر قم روز دوشنبه در یکصد و دهمین جلسه خود هزینه‌های ساخت دادگستری کهک و جعفرآباد را تصویب کرد.
هزینه های ساخت دادگستری کهک و جعفرآباد در شورای شهر قم تصویب شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری این لایحه مبنی بر خرید مصالح به منظور ساخت و تکمیل دادگستری شهرهای کهک و جعفرآباد است.
محسن محرری رئیس شورای اسلامی شهر قم در این باره گفت: مطابق این لایحه، بودجه خرید مصالح برای ساخت اماکن مذکور از محل منابع دولتی در نظر گرفته شده است.
وی بیان کرد: ایرادی که کمیسیون برنامه و بودجه روز گذشته به این لایحه وارد کرد، نبود میزان سقف بودجه مورد نظر بوده است.
وی ادامه داد: در همین راستا و با نظر دادگستری سقف ۲۰۰ میلیارد ریال مشروط برای این لایحه در نظر گرفته شد که از محل وصول اعتبارات از منابع استانی تامین شود.
این جلسه دارای ۶ لایحه در زمینه های مختلف بود که پنج لایحه مربوط به کمیسیون برنامه و بودجه و یک لایحه مربوط به کمیسیون عمران و حمل و نقل بود.
کلیه لوایح مطرح شده در این جلسه پس از طرح، بحث و بررسی مورد تایید تمامی اعضا قرار گرفت.
اخذ مجوز پرداخت مطالبات سازمان تامین اجتماعی توسط شهرداری بابت حسابرسی حق بیمه سال ۱۳۹۸، اخذ مجوز اجرای صورت جلسه در خصوص خرید مصالح مورد نیاز جهت دادگستری شهرستان کهک و جعفرآباد و مجوز پرداخت مبلغ ۲۰ میلیارد ریال بابت برگزاری اردوی راهیان نور از جمله لوایح مورد تصویب در این جلسه بود.
از دیگر لوایح مورد تصویب این جلسه پالمان شهری قم، مجوز پرداخت مبلغ ۲۳۰ میلیارد ریال بابت هزینه های برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری، مجوز اجرای صورت جلسه در خصوص تعدیل اجاره بهای عرضه جهت نصب دکل های مخابراتی BTS در بوستان های سطح شهر و مجوز برگزاری مناقصه پروزه احداث تقاطع غیر هم سطح بلوار شهید کبیری است.
نامگذاری ساختمان جدید شورای اسلامی شهر قم از دیگر موضوع های مورد بحث در این جلسه بود که پس از بحث و گفت و گو و اعلام نظر برخی از اعضا، این ساختمان به نام شید زین الدین نام گذاری و سالن جلسات این ساختمان نیز به نام شهید مولوی نامیده شد.
رئیس هیات مدیره نظام پرستاری استان قم نیز دراین جلسه گفت: بسیاری از پرستاران این استان به دلیل نبود تنظیم تعادل میان مسائل معیشتی و دریافتی ها خانه نشین می شوند.
علی‌اکبر قربانی بیان کرد: امروزه با آمار بالایی از مهاجرت نخبگان مواجه هستیم که این نخبگان در حال خارج شدن از کشور هستند. 
وی بیان کرد: حوزه سالمندی از دیگر مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد چرا که در صورت عدم چاره جویی در ۱۰ تا ۲۰ سال آینده با مشکل مواجه می شویم. 
قربانی با اشاره به اینکه در حوزه مراقبت بسیار نگرانیم، گفت: انتظار می‌رود مجموعه شهرداری و پارلمان شهری قم از طریق تریبون‌هایی که در اختیار دارند صدای ما را به مسوولان بالاتر برسانند. 
وی با اشاره به اینکه قم به لحاظ جمعیتی جزء استان‌های متراکم است، گفت: قم متراکم‌ترین استان به لحاظ فضا و جمعیت است که این امر تلاش بیشتری را به منظور زیست پذیرترشدن و زندگی آرام می طلبد. 
وی کار اصلی جامعه پرستاری را مراقبت ذکر کردو گفت: جامعه مذکور آماده همکاری با ارگان ها و نهادهای دیگر در زمینه های فرهنگی است. 
رئیس هیات مدیره نظام پرستاری استان قم در پایان بیان کرد: از شهرداری و شورای شهر تشکر و قدردانی می کنیم که هر سال در روز پرستار از این مجموعه تقدیر به عمل می آورند.
تجلیل از نمایندگان جامعه پرستاری قم و همسران و مادران جانبازان بالای ۷۰ درصد از دیگر برنامه های جلسه امروز شورای شهر قم بود.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdch6xnz.23nkidftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما