تاریخ انتشار :شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۰۸
کد مطلب : 14295
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم گفت: سرمایه‌گذاران حوزه محیط‌زیست و انرژی‌های پاک می‌توانند نسبت به مشارکت در امر تولید پیرولیز از پسماند اقدام نمایند .
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری به نقل از واحد خبر سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم، سید عبدالله میر ابراهیمی اظهار داشت: سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم در راستای اجرای سیاست دفن صفر به‌عنوان اولین کلان‌شهر کشور پس از اجرای پروژه پردازش تمامی پسماندهای شهری خود، در جهت تولید انرژی با بهره‌گیری از سرمایه‌گذاری و مشارکت بخش خصوصی اقدام به برگزاری مناقصه استحصال سوخت از پسماندهای پایه پلیمری از طریق کراکینگ کاتالیستی نموده است .
وی با اشاره به اجرای این پروژه با ظرفیت پذیرش 25 تن خوراک پسماند پایه پلیمری در روز، ادامه داد: محصول نهایی این پروژه را به میزان حداقل 15 تن سوخت هیدروکربن در "کات" بنزین تا گازوئیل که قابلیت صادرات و ارزآوری برای کشور را نیز به همراه دارد، می‌توان متصور شد .
میرابراهیمی با بیان اینکه برآورده ها حاکی از برگشت سرمایه اولیه در سال‌های اولیه بهره‌برداری است، گفت: پروژه مذکور در یک قرارداد 8 ساله عقد خواهد شد که 7 ساله آن به‌عنوان بهره‌برداری تعریف‌شده است .
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم افزود: در این خصوص آورده‌های سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم  10 هزار مترمربع زمین ، یک سوله 1000 متری و طراحی و احداث و تجهیز یک خط پردازش ریجکت ، حاصل پردازش پسماند شهری با ظرفیت 300 تن در روز بوده که ریجکت حاصل از خطوط 1 و 2 تفکیک را مجدداً پالایش و پردازش می‌نماید .
انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcamun6.49nyo15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما