تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۱۹
کد مطلب : 14269
مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم گفت: تاکنون ۴۰ درخواست در سامانه انتشار و دسترسی به اطلاعات شهرداری قم ثبت‌شده و به نظر می‌رسد این سامانه باید بهتر به مردم معرفی شود.
فعالیت شهرداری قم در سامانه ملی دسترسی آزاد به اطلاعات/سامانه شفافیت شهرداری قم در دسترس عموم مردم قرار دارد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری مهدی کلانترزاده در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، با اشاره به فعالیت شهرداری قم در سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات اظهار کرد: شهرداری از سال ۹۹ به سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات پیوسته و نسخه جدید سامانه شفافیت شهرداری قم نیز به‌منظور انتشار و دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات حائز اهمیت در حال فعالیت است.  
به گفته وی، از طریق این سامانه شهروندان می‌توانند به اطلاعات مختلفی همچون مصوبات، بودجه، ساختارهای مدیریتی و دیگر اطلاعات مدیریت شهری دسترسی پیدا کنند و درخواست‌های خود را در این سامانه ثبت کنند.  
مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم اضافه کرد: شهرداری قم آمادگی پاسخگویی به هرگونه درخواست و سؤالات شهروندان از طریق طرح در سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات را دارد و تاکنون تنها ۴۰ مورد درخواست به شهرداری قم ارسال‌ و پاسخگویی آن‌ها انجام شده است.
وی با اشاره به اطلاعات در دسترس مردم در سامانه شفافیت شهرداری قم به نشانی https://www.qom.ir/shafaf/ تصریح کرد: ازجمله مواردی که شهروندان می‌توانند به اطلاعات آن از طریق این سامانه دسترسی پیدا کنند، بودجه سالانه، تفریغ بودجه٬ اطلاع از بودجه‌های صرف شده در طرح‌های مختلف عمرانی، آگهی عمومی، حریم و نقشه جامع شهرسازی و مقررات آن پس از تصویب شورای شهر و تأیید وزارت کشور خواهد بود.  
کلانترزاده لزوم معرفی سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات را یادآور شد و افزود: اطلاع‌رسانی این سامانه ملی و تسهیل در بارگذاری درخواست مردم، مواردی است که متولیان این سامانه باید به آن توجه کنند.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcb95b8.rhba0piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما