تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۰۶
کد مطلب : 14251
مادر شهیدان زین‌الدین گفت: با تلاش‌های شهرداری قم، خانه موزه شهیدان زین‌الدین به مکانی فرهنگی تبدیل شده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری به نقل از واحد خبر سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم، اعضای شورای اسلامی شهر قم در آستانه سالروز شهادت شهید مهدی زین‌الدین و برگزاری یادواره شهدای استان قم، با حضور در خانه موزه شهید زین‌الدین به دیدار مادر این شهیدان والامقام حاجیه‌خانم زینب اسلام دوست رفتند.
این مادر شهید پس از سخنان محسن محرری رئیس شورای اسلامی شهر قم و برخی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر قم، خطاب به آنان گفت: در ابتدا از شهرداری قم تشکر کنم که با ایجاد خانه موزه شهیدان زین‌الدین، باعث شد به وصیت شهید مهدی زین‌الدین که خواسته بود این خانه تبدیل به مکانی فرهنگی شود، تشکر کنم.
وی افزود: آقای سقائیان نژاد شهردار قم خدمات بسیار زیادی به قم کرد و شهرداری قم در دوره ایشان همیشه پای‌کار ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بود و قداست شهدا و قداست شهید زین‌الدین را با ایجاد این خانه موزه حفظ کرد.
اسلام دوست، با بیان اینکه دغدغه ما این است که این خانه به‌عنوان خانه موزه شهیدان زین‌الدین، برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال این فرهنگ مقدس به نسل جدید، باقی بماند، گفت: در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می‌خواهیم که با تغییر شهردار این خانه موزه تغییر کاربری پیدا نکند و به همین صورت و مکانی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باقی بماند.
وی خاطرنشان کرد: در همین راستا اگر خانه موزه شهیدان زین‌الدین هیئت‌امنایی شده و از طرف دیگر ثبت ملی شود، دغدغه ما برای اینکه این مکان به همین صورت خانه موزه شهیدان و مکانی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باقی بماند، برطرف خواهد شد و لذا از سرپرست سازمان فرهنگی شهرداری قم می‌خواهیم بحث ثبت ملی این خانه موزه را پیگیری و به نتیجه برسانند.
مادر شهیدان زین‌الدین در ادامه با اشاره به سابقه مبارزاتی خانواده شهیدان زین‌الدین و همچنین مبارزات انقلابی پدر این شهیدان و ارتباط ایشان با امام خمینی(ره) گفت: خانه ما در دوران مبارزات با رژیم ستم‌شاهی، جایی برای سخنرانی سخنرانان انقلابی بود.
وی با تأکید بر اینکه در ابتدای کار که شهرداری قم تصمیم به ایجاد خانه موزه شهیدان زین‌الدین گرفت، ما خواستیم که اینجا مکانی برای همه شهدای قم و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باشد، خاطرنشان کرد: در طول مدتی که خانه شهید مهدی زین‌الدین تبدیل به خانه موزه شده، کارهای فرهنگی بسیاری از جمله جلسات روایت دفاع مقدس و... در آن صورت گرفته است؛ یکی دیگر از این کارها در طول این مدت، پیدا کردن شجره‌نامه شهیدان زین‌الدین است که به شهید ثانی می‌رسد.
اسلام دوست، در ادامه سخنان خود با تصریح بر اینکه یک جمله هم خطاب به اعضای شورای اسلامی شهر بگویم، اظهار داشت: دست در دست هم بگذارید و با دوری از اختلافات، برای خدمت به مردم «همه با هم» باشید؛ بدانید که این نظام حاصل خون‌های پاکی است که به زمین ریخته شد و هنوز هم این خون‌های پاک ریخته می‌شود.
وی با اشاره به فجایع شهر غزه و ظلم و ستم رژیم کودک کش صهیونیستی بر علیه مردم و کودکان فلسطینی، گفت: امروز می‌بینیم که حق و باطل مشخص شده و بسیاری از مردم دنیا بر علیه رژیم صهیونیستی شده‌اند و امیدواریم به‌زودی شاهد نابودی اسرائیل باشیم.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdccsiqs.2bq0p8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما