تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۲۱
کد مطلب : 14192
مدیرکل ورزش و جوانان قم گفت: برنامه‌ریزی برای ایجاد ۴۰ خانه هلال تا پایان امسال در هیات‌های ورزشی انجام شد تا اهداف جمعیت هلال احمر در جامعه بزرگ ورزشی استان محقق شود.
راه‌اندازی ۴۰ خانه هلال تا پایان سال در هیات‌های ورزشی قم برنامه‌ریزی شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری ابراهیم سانی‌خانی روز چهارشنبه درحاشیه افتتاح خانه تخصصی هلال در اداره کل ورزش و جوانان قم درگفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امروز ۲ خانه تخصصی هلال با حضور مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم در اداره کل ورزش و جوانان استان و فرهنگسرای جوان افتتاح شد.
وی گفت: از ۲ خانه هلال افتتاح شده یک خانه تخصصی ورزش و دیگری تخصصی جوانان است و در قدم اول رییسان و نایب رییسان هیات‌های ورزشی در کلاس‌های آموزشی و امداد و نجات شرکت کردند.
وی ادامه داد: در این ارتباط اداره‌کل ورزش و جوانان و هلال احمر قم برای نیل به هدف «هر خانه یک امدادگر» اقدام به تشکیل خانه‌های هلال می‌کند چرا که جامعه ورزش گسترده است و می‌تواند در خدمت هلال احمر باشد.
سانی‌خانی با اشاره به اهداف تشکیل خانه‌های هلال در خانه‌های ورزشی هیات‌ها گفت: با توجه به این که ورزشکاران از بدن‌های قوی‌تری نسبت به سایر اقشار جامعه برخوردارند برای آنان آموزش‌های اولیه امدادگری ترتیب یافته تا در حوادث احتمالی آنان به عنوان امدادگر در صحنه حضور یابند.
وی ادامه داد: دیگر هدف از تشکیل خانه‌های هلال آن است که با توجه به این که ورزشکاران در صحنه‌های ورزشی و تمرینات با آسیب‌های جدی ممکن است مواجه شوند لذا نیاز است با امداد اولیه آشنایی داشته باشند تا آسیب کمتری به آنان وارد شود.
مدیرکل ورزش و جوانان قم یادآور شد: طبق توافق با مدیرعامل هلال این استان قرار است اعضای خانه‌های هلال هیات‌های ورزشی در مساجد حضور یابند و آموزش‌های امداد و نجات از طریق کانون مساجد به جوانان برای نیل به شعار «هر خانه یک امدادگر» ارائه شود.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcgxq9q.ak9ty4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما