تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۳۹
کد مطلب : 14148
مدیرکل انتقال خون استان قم گفت: در ۶ ماه نخست سال جاری تعداد ۲۷۱ پلاکت فرزیس از اهداکنندگان در این استان دریافت شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۶.۵ درصد کاهش داشته است.
دریافت پلاکت از اهداکنندگان خون در قم ۶.۵ درصد کاهش یافت
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری مهدی پهلوانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: پلاکت فرزیس فرآیندی است که پلاکت را از خون کامل جدا کرده و سایر اجزاء خون را به بدن اهداکننده بر می گرداند.
وی با اشاره به ارسال به موقع خون های اهدایی به مراکز درمانی، بیان کرد: در ۶ ماهه نخست امسال، ۲۸ هزار و ۶۷۶ واحد خون و فرآورده های آن به مراکز درمانی استان قم ارسال شده است که این اهمیت و جایگاه انتقال خون را در حفظ سلامتی و درمان بیماران را می رساند.
پهلوانی ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۲۵ هزار نفر به مراکز انتقال خون استان جهت اهدای خون مراجعه کردند و بیش از ۲۱ هزار نفر موفق به اهدای خون شدند.
وی گفت: تعداد افرادی که در استان قم موفق به اهدای خون شده اند در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد ۲.۷ درصدی برخوردار بوده است.
وی افزود: در شهریور ماه امسال تعداد سه هزار و ۵۲ نفر از داوطلبین اهدای خون به مراکز انتقال خون استان مراجعه کردند و از این تعداد ۲ هزار و ۸۹۹ نفر موفق به اهدای خون شدند که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال قبل، کاهش ۲ درصدی داشته است.
 

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdch6znz.23nkkdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما