تاریخ انتشار :سه شنبه ۹ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۳۱
کد مطلب : 14090
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای هر استان یک وظیفه کلی و کلان و نیز وظیفه جزیی در نظر گرفته که یکی از کلان برنامه‌های تعریف شده برای قم پرورش و ارتقای سطح علمی و عملی هنرمندان متعهد است.
قم از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مکلف به پرورش هنرمندان متعهد شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری امیرعلی عموزاده روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دیگر موضوع تعیین تکلیف شده از سوی شخص وزیر ارشاد برای قم درحوزه کودکان و نوجوانان است که باید تولید محتوا و پرورش و شناسایی استعدادهای آنان مدنظر باشد.
وی ادامه داد: در حوزه کودک و نوجوان آموزش برای تولید محتوا را در دستور کار داریم و تولید بدون آموزش ناقص است.
وی گفت: ساختمانی در خیابان فاطمی قم در نظر گرفته شده و با کمک دستگاه‌هایی مانند کانون پرورش فکری و آموزش و پرورش،آموزش‌هایی در مقوله هنر را برای کودکان و نوجوانان انجام می‌شود که دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای قم روی زمین نماند.
عموزاده افزود: در امور کاری خود برای کودکان و نوجوانان از اسباب بازی فیزیکی و دیجیتال گرفته تا نویسندگی داستان، داستانک و رمان و قصه ، هم چنین تصویرگری در دستور کار آموزش به منظور پرورش هنرمند در قشر کودک و نوجوان است.
وی تاکید کرد: در زمینه تربیت هنرمند متعهد نیز معاونت هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام‌هایی انجام داده است که مودت بیشتری بین مقوله هنر و مردم استان ایجاد شود و همچنین اقدام به برپایی حجره هنر در برخی مدارس حوزوی کرده ایم که استقبال خوبی از آن انجام شده‌است.
وی افزود: کار دیگر انجام شده در زمینه تربیت هنرمند متعهد، ابتکار ایجاد خانه فرهنگ و هنر ملل برای طلاب و اتباع خارجی است که هنرمندان متعهد در این زمینه هم داشته باشیم.
عموزاده بیان کرد: اجرای کارهای طبق روال و معمول مانند برگزاری شب شعر، گرامیداشت مناسبت های ملی و مذهبی، تشکیل انجمن مفاخر و انجمن هنری از جمله برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است که هدایت،حمایت و نظارت از وظایف اصلی ما در قبال این امور برشمرده می‌شود.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcdzz0f.yt0on6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما