تاریخ انتشار :پنجشنبه ۴ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۲۹
کد مطلب : 14019
مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم از آمادگی کامل امکانات و تجهیزات برای ایام سوگواری وفات شهادت گونه حضرت معصومه (س) خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری سید محسن میرهادی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری وفات شهادت گونه حضرت معصومه(س) اظهار داشت: برنامه‌های ویژه‌ای برای استقبال از این ایام از جمله آماده‎سازی فضای شهر مقدس قم با سیاه‎پوش نمودن یکپارچه سطح شهر با نصب انواع پرچم‎ها و ریسه‎های مشکی و بنرهای متناسب با این ایام در سطح میادین، معابر و شوارع و محل عبور دسته‎جات عزاداری توسط مناطق هشتگانه با محوریت پیرامون حرم مطهر کریمه اهل‌بیت (س) و مسجد مقدس جمکران در نظر گرفته شد.  
وی به دیگر خدمات ارائه شده توسط مدیریت شهری اشاره کرد و از تسهیل در صدور مجوز برپایی بیش از 120 ایستگاه صلواتی از شهر قم، مواکب کشور عراق، اتباع خارجی و سایر شهرها خبر داد و به منظور ساماندهی ایستگاه‎های صلواتی در راستای رعایت اصول ایمنی، ترافیکی و بهداشتی، از تمامی متولیان ایستگاه‎های صلواتی درخواست کرد: ضمن تقدیر و تشکر از کلیه متولیان مواکب، ایستگاه‌ها، هیئات و دسته‌های عزاداری تقاضا داریم با توجه به حضور پرشور عاشقان و عزاداران در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) در محل‎های توزیع نذورات نسبت به نظافت پیرامون محل توزیع اهتمام لازم را داشته باشند و با توجه به پاسخگویی شبانه‌روزی همکاران  در صورت بروز مشکل با سامانه 137 تماس حاصل نمایند.
مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم افزود: شهروندانی که قصد برپایی ایستگاه صلواتی را دارند تنها از طریق میز خدمات الکترونیکی شهرداری قم به نشانی http://qomyar.qom.ir و یا اپلیکیشن قمیار به‌صورت غیرحضوری اقدام به ثبت درخواست نموده و از فعالیت ایستگاه فاقد مجوز جداً خودداری گردد.
وی از برنامه‌ریزی جهت کنترل تنظیف و مناسب‌سازی محیط شهری از طریق تنظیف و شستشوی سطح میدان آستانه، آماده‌سازی محیط‌های پیرامون مساجد، آماده‌سازی سرویس‌های بهداشتی و همچنین سیستم یکپارچه کنترل پسـماندهای شهری از طریق به‌کارگیری ماشین‌آلات مـکانیزه خدمات شهری، مخازن فان، سطل‌های کارتن پلاست، استقرار تانکرهای آب غیر شرب ویژه وضو و فعالیت شبانه‌روزی بیش از 1500 نفر پرسنل خدمات شهری و فضای سبز در 3 شیفت کاری در هسته مرکزی و سطح شهر در جهت ارائه خدمات مطلوب به شهروندان، زائران و عزاداران در روز وفات حضرت معصومه (س) خبر داد.
میرهادی اضافه کرد: در راستای افزایش ضریب ایمنی شهر از فعالیت و آماده‎باش ایستگاه‎ها و استقرار اکیپ‎های سازمان آتش‎نشانی و خدمات ایمنی در هسته مرکزی شهر، پیرامون حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س)، مسجد مقدس جمکران و محل‎های برگزاری مراسم در قالب اکیپ‎های خودروئی و پیاده به همراه ماشین‌آلات و تجهیزات و ملزومات آتش‌نشانی حضور خواهند داشت.
وی از فعالیت اکیپ‎های پیشگیری و رفع تخلفات شهری در راستای رسیدگی به ناهنجاری و آسیب‎های اجتماعی از قبیل سد معبر و متکدیان و... پیرامون حرم مطهر کریمه اهل‌بیت (س) و سطح شهر و ارائه خدمات حمل‌ونقل همگانی با آماده‌باش سازمان‌های اتوبوس‌رانی و تاکسیرانی جهت جابجایی و حمل‌ونقل عزاداران به‌عنوان اهم اقدامات شهرداری در این ایام اشاره کرد.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdceo78z.jh8ezi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما