تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۲۴
کد مطلب : 13878
معاون فرهنگی اجتماعی و زائران سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری قم با اشاره به ظرفیت های فرهنگی در قم گفت: قم توانایی و ظرفیت مرکز تولید محتوای فرهنگی در کشور را دارد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری قم، حسین محمدرضایی در حاشیه برگزاری دومین نشست مدیران عامل سازمان های فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری کشور در قم در گفتگو با خبرنگاران گفت: قم طبق روایات جایگاه خاصی دارد و از قم به عنوان حرم اهل بیت یاد شده است.
وی با اشاره به ظرفیت های فرهنگی در قم گفت: قم توانایی و ظرفیت ایجاد مرکز تولید محتوای فرهنگی در کشور را دارد و باید از این ظرفیت با طراحی یک مانیفست فرهنگی استفاده کرده و در کل کشور بتوانیم آن را عملیاتی کنیم.
محمدرضایی با تاکید بر بهره گیری از طرح محله مسجد محور گفت: سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری قم در این زمینه دو سال وقت گذاشته و از نخبگان حوزه و دانشگاه استفاده کرده تا بتوانیم برنامه های فرهنگی را در مساجد با رویکرد و مشارکت اجتماعی مردم پیش ببریم.
معاون فرهنگی اجتماعی و زائران سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری قم گفت: بوستان های تراز در قم وجود دارد که باید بتوانیم مبانی دینی، انقلابی و شادی و طراوات و نشاط اجتماعی را برای مردم در این بوستان ها ایجاد کنیم.
وی گفت: هر بوستانی نیازمند پیوست فرهنگی است که این پیوست با کمک مساجد انجام می شود و باید بدانیم که اگر بتوانیم از ظرفیت مساجد استفاده کنیم، ظرفیت های عظیمی را پیش رو خواهیم داشت.
محمدرضایی گفت: در بوستان تراز یک هیات امنا از مردم، نماینده کلانتری محل، امام جماعت، کاسب محل و... حضور دارند و وقتی این گروه مردمی در کنار هم قرار گیرند، تمام برنامه های فرهنگی و اجتماعی اجرایی شده و تفکر محله مسجد محور ایجاد خواهد شد.
وی گفت: رسانه ها باید به میدان آمده و بررسی و نقدهای خود را داشته باشند چرا که رسانه ها چشم بیدار جامعه بوده و می توانند در راستای کمک به اجرای هر چه موفق طرح بکوشند.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcg779q.ak9wu4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما