تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۲۰
کد مطلب : 13771
مدیرکل امور اتباع و مهاجرين خارجي استانداري:

مهاجران افغانستانی قدردان خدمات ایران هستند

مدیرکل امور اتباع و مهاجرين خارجي استانداري با بیان اینکه مهاجران افغانستانی نمک‌نشناس نیستند و خودشان را مدیون ایران می‌دانند، گفت: اتباع افغانستانی در مشاغل سخت برای حرکت چرخ اقتصاد ایران کنار ملت ایران هستند.
مهاجران افغانستانی قدردان خدمات ایران هستند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری علی‌اکبر زارعی در گفتگو با خبرنگار قم فردا اظهار داشت: در حال حاضر ۲۲۰ هزار تبعه از کشورهای مختلف در قم ساکن می‌باشند که دارای مجوز اقامت قانونی هستند و این میزان نیز افزایش پیدا نخواهد کرد و اینکه گفته شود بیشتر اتباع غیرقانونی حضور دارند درست نیست؛ زیرا به‌صورت جدی با اتباع غیرمجاز برخورد قانونی شده و به کشورهای مقصد بازگشت داده می‌شوند، از صاحبان صنایع و کارفرمایان هم درخواست دارم مهاجران غیرقانونی را در مشاغل استخدام نکنند.

 مدیرکل امور اتباع و مهاجرين خارجي استانداري قم افزود: مشترکات فرهنگی بین مهاجران افغانستان و ملت ایران بسیار بیشتر از تفاوت‌ها است، اول از اینکه هم زبان هستیم افغانستان یکی از بزرگ‌ترین همسایه‌های ایران است که با ما هم‌زبان است، از طرفی هم دین و هم مذهب هستیم.
زارعی خاطرنشان کرد: اشتراکات بین دو ملت به‌قدری زیاد و‌ مهم است که در استان‌های مرزی رفت‌وآمد بین دو ملت و ازدواج‌های متعددی صورت‌گرفته است، اسلام مرز جغرافیایی ندارد؛ بلکه امروز این مرزها به دلایل سیاسی شکل‌گرفته است.
معاون امور مهاجرین استانداری قم تصریح کرد: مهاجران افغانستانی تعلق خاطر زیادی به جمهوری اسلامی ایران دارند و خودشان را مدیون ایران می‌دانند؛ زیرا ایران بستر رشد آن‌ها و فرزندان آن‌ها را فراهم کرده است و ارتباط دوسویه با ملت ایران دارند.
وی تأکید کرد: اتباع در کنار ملت ایران زندگی می‌کنند فرزندانشان در کنار فرزندان ایران به مدرسه و دانشگاه می‌روند مهاجران افغانستانی انسان‌های نمک‌نشناسی نیستند و از دیرباز حرمت نان‌ونمک را نشان دادند و در جنگ تحمیلی کنار ملت ایران بودند و در دفاع از حرم تیپ فاطمیون دلاوری و شجاعت مثال‌زدنی را به نمایش گذاشتند.
زارعی گفت: مگر می‌شود افرادی که جانشان را تقدیم می‌کنند فرزند و عزیز خود را تقدیم می‌کند تهدیدی برای ما باشند اتباع هیچ تهدید امنیتی برای کشورمان ندارند و تابع جمهوری اسلامی ایران هستند.
 مدير كل امور اتباع و مهاجرين خارجي استانداري قم ادامه داد: حضور مهاجران در ایران فرصت است البته ضعف استفاده از این فرصت‌ها را داریم، مهاجران در کنار ما به حرکت چرخ اقتصادی کمک می‌کنند و در مشاغل سخت کنار ما هستند مگر می‌توان گفت به یکباره همه آن‌ها کشور را ترک کنند تعامل بین مهاجران افغانستانی و ایران دو سویه است.
وی اضافه کرد: اتفاقات و تحرکات اخیر در فضای مجازی اتفاق جدیدی نیست و از قبل هم وجود داشته و هدف ایجاد اختلاف و تفرقه بین دو ملت مسلمان است سال گذشته اغتشاشات را راه‌اندازی کردند امثال به دنبال فتنه جدید بودند این ماجرا هم تمام شود به دنبال فتنه دیگر خواهند بود.
زارعی عنوان داشت: این‌ها دلسوز ملت ایران نیستند و تنها به دنبال اهداف خود هستند و از فیلم‌ها و تصاویر سال‌های گذشته برای فریب افکار عمومی استفاده می‌کنند و بعضاً مردم نیز فریب این رسانه‌ها را می‌خورند؛ اما باید مردم هوشیار باشند.
انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcizyaz.t1apy2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما