تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۴۸
کد مطلب : 13672
معاون فنی و عمرانی شهرداری قم گفت: طراحی و مناقصه احداث فضای سبز شهری حدفاصل مصلی تا تقاطع عمار یاسر با اعتبار ۱۷۷ میلیارد ریال انجام‌ شده، اما این طرح به علت مباحث مالکیت متوقف‌شده است و در حال مذاکره برای توافق هستیم.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری عباس حلوایی‌زاده در جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم گزارشی از روند اجرایی پروژه جمع‌آوری ریل راه‌آهن متروکه ارائه داد و اظهار کرد: عملیات جمع‌آوری ریل راه‌آهن متروکه پس از سفر ریاست‌جمهوری و از تاریخ چهاردهم اسفندماه ۱۴۰۰ کلید خورد.
وی مصوبه فرمانداری مبنی بر استفاده از پیمانکاران واجد شرایط دانست و افزود: طبق این مصوبه جمع‌آوری کل مصالح و برنامه‌ریزی لازم برای جمع‌آوری، زیرسازی و تسطیح کامل مسیر بر عهده شهرداری است و نهادهایی مانند سپاه، راهداری و بنیاد مسکن در جمع‌آوری مصالح و زیرسازی و برآورد انجام کار با شهرداری همکاری کنند.
معاون فنی و عمرانی شهرداری قم، سازمان توسعه و عمران را اجراکننده عملیات جمع‌آوری ریل دانست و خاطرنشان کرد: مبلغ پیمان سازمان توسعه و عمران عددی بالغ‌بر ۱۷ میلیارد تومان بوده و عملیات تکمیلی خاک‌برداری تحت پیمان شرکت پاسیان سازان نیز با مبلغی برابر ۲۰ میلیارد تومان انجام شده است.
حلوایی‌زاده ادامه داد: طراحی و مناقصه احداث فضای سبز شهری حدفاصل مصلی تا تقاطع عمار یاسر بااعتبار ۱۷۷ میلیارد ریال انجام شده، اما پروژه به علت مباحث مالکیت متوقف شده است و در حال مذاکره برای توافق هستیم.
وی از طراحی نقشه‌های اجرایی فاز ۲ بخش دوم از تقاطع عمار یاسر تا تقاطع عطاران خبر داد و گفت: قرارداد طراحی جدید برای بهسازی پل تاریخی راه‌آهن به‌عنوان پیاده‌راه شهری بین مناطق ۲ و ۴ شهری نیز منعقدشده و در صورت حل مشکل معارض کار آغاز خواهد شد.
معاون فنی و عمرانی شهرداری قم تأکید کرد: این طرح آماده اجرایی شدن است و تمام مراحل قانونی و برنامه‌ریزی آن انجام‌شده و در صورت رفع مشکلات پروژه در کمترین زمان عملیات عمرانی پروژه آغاز می‌شود تا این مسیر به‌عنوان یکی از مسیرهای پیاده‌روی به سمت جمکران مورد استفاده شهروندان و زائران قرار گیرد.
حلوایی‌زاده افزود: در حال حاضر در مساحت ۲.‏۳ هکتاری معارض ملکی برای ریل‌های جمع‌آوری شده راه‌آهن وجود دارد که دولت قول اختصاص ۸۰ هکتار از اراضی پردیسان برای حل این معضل را داده بود.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcirqaz.t1apy2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما