تاریخ انتشار :پنجشنبه ۶ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۰۱:۲۳
کد مطلب : 13582
سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم گفت: همزمان با ایام ورود حضرت معصومه (س) به شهر قم، دو جشنواره ملی عکس قم و جشنواره ملی سرود برگزار می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمد طباطبایی در جلسه شورای مدیران شهرداری قم که در سالن رضوان شهرداری برگزار شد، با اشاره به نزدیک شدن ایام روز قم اظهار کرد: از پنج سال پیش تصمیم گرفته شد ایام ورود حضرت معصومه (س) به شهر قم به‌عنوان روز قم در تقویم ثبت شود.  
وی با بیان اینکه این مسئله در سال ۱۳۹۸ در شورای اسلامی شهر قم تصویب شد، افزود: پیگیری برای ثبت روز قم در تقویم ملی از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم ادامه دارد.  
سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم با اشاره به برگزاری چندین عنوان برنامه به مناسبت روز قم، گفت: آغاز فرایند جشنواره ملی سرود و جشنواره ملی عکس قم در این ایام رقم خواهد خورد.  
وی ادامه داد: همچنین به مناسبت فرارسیدن روز قم، جشنواره ورزشی محلات شهر قم با عنوان «افتخار شهر» در مناطق مختلف شهری و در ۲۰ رشته ورزشی برگزار خواهد شد.  
طباطبایی نژاد با اشاره به فعالیت‌های دبیرخانه دائمی روز قم اظهار کرد: جلسات مستمری با آستانه مقدس حضرت معصومه (س) در این زمینه برگزار شده است.  
وی اضافه کرد: هدف نام‌گذاری روز قم، معرفی این شهر به این بهانه و پرداختن به ابعاد معنوی و علمی و همچنین تجلیل از جایگاه حضرت معصومه(س) است.  
سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم توجه به قدمت هفت هزار ساله سکونت در شهر قم را یکی دیگر از اهداف برنامه‌های روز قم دانست و افزود: مسئله تاریخ تشیع در قم از موضوعاتی است که در قالب این برنامه‌ها به آن پرداخته خواهد شد.  
وی با اشاره به طراحی پوستر روز قم ادامه داد: «قم شهر کرامت و مهربانی» شعاری است که برای پنجمین سال بزرگداشت روز قم پیش‌بینی‌شده است.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcirwaz.t1apv2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما