تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۴۷
کد مطلب : 13479
دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور مردمی‌سازی دولت با بیان این که سواد سلامت روان نیاز اساسی جامعه امروز است، گفت: باید به فکر اشاعه سواد سلامت روان در بین عموم مردم باشیم.
سواد سلامت روان نیاز اساسی جامعه امروز است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری سید احمد عبودتیان در نشست هم‌افزایی و تقدیر از مشاوران تخصصی نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با اشاره به فضای موجود در جامعه اظهار داشت: باتوجه‌به فضای موجود در جامعه، بحث جدی این است که اگر بخواهیم به‌سلامت جامعه بیندیشیم باید به فکر اشاعه سواد سلامت روان در بین عموم مردم باشیم.
وی در ادامه به نقش خطیر روان‌شناسان در کشور اشاره کرد و گفت: با وجود شرایط به وجود آمده و سرعت تغییرات مشاوران خانواده خط مقدم جامعه در مبارزه با جنگ ترکیبی هستند. بر اساس نگاه بومی، ایرانی و اسلامی و مسئله‌ای که ما در نگاه انسانی در اسلام داریم تولید دانش در این مسئله واجب و ضروری است.
عبودتیان بیان داشت: در جریان جنگ نرم یکی از مواردی که باید مدنظر قرار دهیم فعالیت‌هایی بر اساس معرفت نفس است که برخی از اساتید در این زمینه کارهای فوق‌العاده‌ای انجام داده‌اند.
وی افزود: تغییر سبک زندگی، اتفاقی است که در این سال‌ها وجود داشته و در حال حاضر نیز وجود دارد، آنچه این موضوع را بغرنج کرده، سرعتی است که در یک مقطع به تحولات داده شده است.
عبودتیان ادامه داد: جامعه امروز در نقطه‌ای قرار دارد که یک‌سری مسائل در خصوص کنش‌ها و اخلاقیات در بعضی از افراد جوان شاید تعریف شده باشد؛ ولی در افراد مسن جامعه حتی به ذهنشان هم این‌گونه برخورد و رفتار خطور نمی‌کرد.
وی خاطر نشان کرد: فضایی که روح ارتباطات اجتماعی در دهه ۶۰ کاملاً متفاوت با وضعیت کنونی جامعه است.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcdno0f.yt0s56a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما