تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۵۶
کد مطلب : 13396
معاون فنی و عمرانی شهرداری قم گفت: در حال حاضر ۶۲ پروژه عمرانی در شهر قم با بیش از هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در حال انجام است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری عباس حلوایی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، با اشاره به بودجه ۸ هزار میلیارد تومانی شهرداری در سال ۱۴۰۲ اظهار داشت: حدود ۷۵ درصد از بودجه به حوزه عمرانی اختصاص داده‌شده و شامل تملک، ساختمان‌ها، راه‌ها، پل‌ها و خدمات شهری و غیره است.  
وی وظیفه حوزه عمرانی را موردتوجه قرار داد و افزود: در بسیاری از پروژه‌ها طراحی از سال گذشته و در مواردی در ابتدای سال به‌عنوان گام نخست انجام شد و به مرحله عقد قرارداد رسید و در ابتدای سال بیش از ۱۵ قرارداد مشاوره و طراحی منعقد شد.  
معاون فنی و عمرانی شهرداری قم ادامه داد: پس از عقد قراردادها از ماه اردیبهشت وارد مرحله نظارت شدیم و در حال حاضر ۶۲ پروژه تنها در بخش فنی و عمرانی فعال است و البته متولی این پروژه‌ها واحدهای دیگر هستند که بعد از تکمیل تحویل داده می‌شود.  
حلوایی‌زاده بودجه ۶۲ پروژه در حال اجرا را هزار و 240 میلیارد تومان اعلام و خاطرنشان کرد: ۵۵ مورد از ردیف بودجه که ممکن است چندین قرارداد را شامل شود در ۴ ماه نخست سال تعیین تکلیف شده و مانند قرارداد فاز ۵ عمار یاسر که شامل چندین قرارداد بوده است.  
وی ادامه داد: در مورد پروژه عمار یاسر تا امروز ۶ قرارداد منعقدشده که شامل احداث تونل، رمپ و لوپ، فاز دو بلوار تا میدان سپاه و روکش آسفالت مسیر است.  
معاون فنی و عمرانی شهرداری قم، هدایت آب‌های سطحی را شامل سه پروژه بزرگ دانست و گفت: پروژه هدایت آب‌های سطحی خیابان بافقی در ماه پیش تکمیل شد، خیابان بشارت در منطقه چهار نیز تکمیل‌شده و رینگ کمربندی، رینگ شرقی، فاز دو جمهوری و نو قطار در حال انجام است.  
حلوایی‌زاده اضافه کرد: تا امروز بیش از هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار در قراردادهای این ۶۲ پروژه هزینه شده و بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان نیز صورت‌وضعیت این پروژه‌ها در دستور کار قرارگرفته که به‌صورت هم‌زمان انجام‌شده است.
وی تأکید کرد: در مجموع نیز برای هدایت و نظارت این پروژه‌ها ۱۳۷ جلسه کمیسیون برگزارشده که ۳۶۳ ابلاغ نیز تا پایان ماه چهارم ارسال‌شده است و در آزمایشگاه مکانیک خاک نیز ۶۰۰ مورد آزمایشگاهی انجام‌شده است.  
معاون فنی و عمرانی شهرداری قم گفت: شهرداری یک آزمایشگاه مکانیک خاک دارد اما در پروژه‌هایی که سازمان توسعه عمران شهرداری قم انجام می‌دهد، کنترل و نظارت با آزمایشگاهی است که زیرمجموعه اداره کل راه و شهرسازی بوده و خارج از محدوده شهرداری است.  
حلوایی‌زاده پروژه‌های مربوط به تقاطع‌ها، خیابان‌ها و پل‌های را ۱۶ مورد اعلام کرد و گفت: در این بخش از پروژه‌ها میزان مبلغ اعتبار ۱,۰۵۰ میلیارد تومان در پروژه که از سال گذشته فعال بوده است و ۱۱۶ مورد مربوط به حوزه فضای سبز بوده است.  
وی افزود: در پروژه‌های مربوط به هدایت آب‌های سطحی حدود ۷۷ میلیارد تومان، احداث سه پروژه پارکینگ ۱۰۳ میلیارد تومان و پروژه‌های مربوط به ساختمان نیز ۶۴ میلیارد تومان هزینه شده است.  
معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به اعتبار هزینه شده در بخش زیرساخت‌ها، اظهار کرد: در پروژه‌های زیرساختی نیز ۲۶۰ میلیارد تومان شامل روشنایی معابر و بوستان‌ها و تأمین منابع ذخیره آب بوستان‌ها، هزینه شده است.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcb0fb8.rhbf9piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما