تاریخ انتشار :شنبه ۴ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۰۶
کد مطلب : 13202
مدیرکل نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم گفت: در طرح كنترل جمعيت جوندگان موذي، بیش از 3 هزار لاشه موش جمع‌آوری‌شده است که بیشترین آن مربوط به منطقه چهار با هزار و 116 لاشه بوده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری سید محسن میرهادی در جلسه طرح محله‌ای كنترل جمعيت جوندگان موذي که در سالن جلسات شهرداری قم با حضور معاونین خدمات شهری مناطق شهری برگزار شد، اظهار داشت: طرح مبارزه با حیوانات موذی از 15 تا 31 مردادماه در قم اجرایی شد.
وی با بیان اینکه 200 نفر برای این طرح آموزش و در نواحی 24 گانه مناطق شهری مشغول مقابله شدند، ابراز کرد: از یکسال گذشته دستگاه‌های مختلفی در زمینه مبارزه با موش درگیر جمع‌آوری اطلاعات، بررسی راهکار و اجرای پایلوت برای اجرای نهایی طرح بودند.
مدیرکل نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم یادآور شد: کمیته تخصصی کنترل جوندگان با همکاری شهرداری قم، مرکز بهداشت، محیط‌زیست، جهاد کشاورزی، آبفار استان، دستگاه‌های خدماتی و ... تشکیل و خوشبختانه نتایج قابل قبولی در این طرح کسب شده است.
وی با تاکید بر اینکه در بازه این طرح، 37 طعمه‌گذاری در مناطق شهری انجام شد، مطرح کرد: بیشترین طعمه‌گذاری در منطقه یک با 7 هزار و 752 مورد بوده است.
میرهادی از اجرای لانه کوبی 12 هزار و 618 مورد در سطح مناطق خبر داد که بیشترین آن مربوط به منطقه 6 بوده است، ادامه داد: در این طرح، بیش از 3 هزار لاشه موش جمع‌آوری‌شده است که بیشترین آن مربوط به منطقه چهار با هزار و 116 لاشه بوده است.
وی با بیان اینکه 3 نوع موش در قم شناسایی‌شده که بیشترین آن مربوط به موش فاضلابی یا نروژی است، تصریح کرد: خوشبختانه این طرح در قم موفق بوده و می‌تواند به عنوان الگویی برای شهرها و کلان‌شهرها کشور که درگیر این موضوع بوده، باشد.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdchiinz.23nxvdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما