تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۴۱
کد مطلب : 13176
مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم گفت: شهر قم با وجود ظرفیت‌های متنوع بین‌المللی، نیاز به تدوین راهبردهای ارتباطات بین‌المللی و طرح جامع دیپلماسی شهری با همکاری تمام ارگان‌های ذی‌ربط دارد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری مهدی کلانترزاده در جلسه انعقاد تفاهم‌نامه همکاری موسسه آموزش‌های کوتاه‌مدت و طرح‌های مطالعاتی المصطفی با اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم، با اشاره به اهمیت غنی‌سازی و تدوین طرح نگاه بین‌المللی به برنامه‌ریزی‌ها و فعالیت‌ها در قم اظهار داشت: بازدید و آشنایی گردشگران با ظرفیت‌های شهری نمونه‌ای از تبیین خدمات و از مصادیق بارز صدور انقلاب است.
وی با بیان اینکه کارگروهی به‌منظور عملیاتی کردن و پیشبرد این تفاهم‌نامه تشکیل و به‌صورت مستمر جلساتی برگزار شود، ابراز کرد: در این کارگروه محورهای گردشگری تعریف و پیگیری شود.
مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم ادامه داد: می‌توان تورهای قم گردی را برای مسئولان، مدیران و اقشار مختلف برگزار کرد تا همه با ابعاد توسعه شهر آشنا شوند.
وی کاهش ۵۱ درصدی استفاده از آب آشامیدنی برای آبیاری فضای سبز علیرغم توسعه فضای سبز را مورد توجه قرار داد و گفت: این اقدام با وجود مخاطرات و نگرانی‌ها درباره کمبود آب، اقدامی است که می‌توان به بهترین شکل به گردشگران و همشهریان اطلاع‌رسانی شود که چگونه در حال حاضر اکثر آبیاری فضای سبز شهری قم با پساب فاضلاب استفاده می‌شود.
کلانترزاده با تأکید بر اینکه شهر مقدس قم با ظرفیت‌های استثنایی بین‌المللی برای رسیدن به جایگاه واقعی خود نیاز به ایجاد فکر و اندیشه بین‌المللی در بین مسئولان و مدیران استانی و کشوری است، مطرح کرد: در این راستا نیازمند طرح جامعی برای اجرای برنامه‌ها و اقدامات بین‌المللی هستیم و همه باید همسو و هم خط در این مسیر با نقشه راه حرکت کنیم.
وی با اشاره به اهمیت تولید محصولات رسانه‌ای بین‌المللی یادآور شد: شهرداری قم آماده برگزاری جلسات و بسیج توانمندی‌های کلان‌شهرها برای توسعه گردشگری مذهبی در شهرهای زیارتی کشورهای اسلامی است .

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdch-znz.23nxqdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما