تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۳۵
کد مطلب : 13082
رییس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: از زمان آغاز به‌کار دولت سیزدهم تاکنون، ۳۱ واحد تولیدی با صدور پروانه بهره‌برداری در زمینه صنایع تبدیلی و غذایی در این استان راه‌اندازی شده‌است.
۳۱ واحد تولیدی در حوزه صنایع تبدیلی و غذایی در قم راه اندازی شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری محمد رضا حاجی رضا روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان داشت: علاوه بر این در این مدت، ۵۳ جوار تاسیس نیز برای ایجاد واحدهای تولیدی در زمینه صنایع تبدیلی و غذایی در قم صادر شده‌است که بهره‌برداران آن ها مراحل ساخت و تجهیز واحد خود را برای آغاز تولید، دنبال می‌کنند.
وی افزود: وجود واحدهای صنایع تبدیلی و غذایی در قم موجب پشتیبانی از فعالیت‌های کشاورزی استان شده و در کنار کمک به ارتقا سطح درآمد کشاورزان،‌ افزایش فرصت‌های شغلی در بخش کشاورزی و ایجاد بستر مناسب برای صادرات محصولات این بخش، عامل مهمی برای کاهش ضایعات محصولات غذایی تولید شده نیز به حساب می‌آید.
وی ادامه داد: به دلیل اهمیت ایجاد و توسعه واحدهای تولیدی فعال در زمینه صنایع تبدیلی و غذایی، این موضوع در الگوی تعیین شده برای جذب سرمایه‌گذاران در بخش کشاورزی استان به صورت خاص دیده شده‌است و ما از فعالان اقتصادی که بخواهند در زمینه صنایع تبدیلی و غذایی در قم فعالیت کنند، حمایت می‌کنیم.
گفتنی‌است سازمان جهاد کشاورزی قم در حوزه تامین امنیت غذایی استان برنامه‌های متنوعی را دنبال می‌کند که یکی از مهمترین آن‌ها افزایش هفت درصدی سطح تولید محصولات این بخش از ۸۵۰ هزار تُن به ۹۰۰ هزار تُن در سال‌جاری است.
بخش کشاورزی پنج درصد اشتغال و ۶ درصد ارزش افزوده استان را به خود اختصاص داده و این آمار نشان می‌دهد با ایجاد بسترهای لازم برای افزایش سطح تولید محصولات در این بخش همچون بهره‌گیری از توانمندی صنایع تبدیلی و غذایی، علاوه بر تامین امنیت غذایی مردم،‌ تا چه حد می‌توان در ایجاد اشتغال جدید و توسعه اقتصادی استان تاثیر گذاشت.
بیش از ۱۴ هزار بهره‌بردار در زمینه تولید محصولات کشاورزی در قم فعال هستند، همچنین میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان در سال ۸۵۰ هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی،‌ باغی،‌ دامی، شیلات و گلخانه‌ای است؛ بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی را روستاییان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی حدود ۵۰ درصد اشتغال روستاییان در بخش‌های مختلف قم را به خود اختصاص داده‌است.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcdxz0f.yt0sj6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما