تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۰۱
کد مطلب : 12985
«رویداد هنری کتابت مَحرَم حرم» به مناسبت بزرگداشت روز ملی شهدای مدافع حرم به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری به نقل از واحد خبر سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم، این رویداد با همکاری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) امروز چهارشنبه (18 مرداد) در جوار مزار شهید مهدی ایمانی فردویی از شهدای حرم و از خادمان بارگاه ملکوتی کریمه اهل بیت(س) در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود.  
این رویداد با حضور اساتید و هنر مندان خوشنویس استان قم با حضور خانواده معظم شهدا برگزار می گردد.
١٨ مرداد سالروز شهادت «شهید محسن حُجَجی» از شهدای مدافع حرم به عنوان «روز ملی شهدای مدافع حرم» نامیده شده است.
شهید محسن حُجَجی از شهدای مدافع حرم در 21 تیر ۱۳۷۰ در شهر نجف‌آباد استان اصفهان به دنیا آمد. وی در دومین اعزام خود به سوریه، روز 16 مرداد 1396 به اسارت داعش درآمد و 18 مرداد 1396 هجری خورشیدی در منطقه‌ «التَنْف» (مرز بین سوریه و عراق) به شهادت رسید. مزار این شهید در گلزار شهدای نجف‌آباد قرار دارد و یک فرزند به نام علی از وی به یادگار مانده است.
شهيد مهدي ايماني فردويي از شهدای مدافع حرم، خادم آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) و مسوول انتظامات صحن صاحب الزمان(عج) حرم مطهر حضرت معصومه(س) بود که مدت ۱۴ سال در لباس خادمی این مکان مقدس به خدمت‌گزاری زائران اشتغال داشت. وی در 8 خرداد 1362 در شهر قم متولد شد و در ۲۱ آذر 1396 هجری خورشیدی در «حما» (سوریه) به درجه رفیع شهادت نایل آمد. از این شهید سه فرزند به نام‌های فاطمه، محمد و علی به یادگار مانده است.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdceno8z.jh8wvi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما