تاریخ انتشار :پنجشنبه ۵ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۰:۳۹
کد مطلب : 12824
اعضای شورای اسلامی شهر قم در گفت و گوهای جداگانه‌ای توهین به قرآن کریم در برخی از کشورهای اروپایی را محکوم کردند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری به دنبال توهین به ساحت قرآن کریم در کشور سوئد و پس از آن در کشور دانمارک، مدیریت شهری قم نسبت به این عمل ناشایست واکنش نشان داد.
هفته گذشته سید مرتضی سقائیان نژاد، شهردار قم با صدور پیامی، این عمل زشت را محکوم و بر ضرورت استفاده از فرصت مجالس عزاداری برای انس هر چه بیشتر جوانان با قرآن تأکید کرد.
رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر قم نیز در گفت وگوهای جداگانه‌ای این جسارت به قرآن کریم را محکوم کرده و خواستار تقویت هر چه بیشتر حمایت از برنامه‌های قرآنی در شهر قم شدند.
محسن محرری، رئیس شورای اسلامی شهر قم در این زمینه گفت: امروز توهین به قرآن کریم و دین اسلام یکی از حربه‌های دشمنان در مقابل انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی است، درحالی‌که همین توطئه موجب نابودی تمام دولت‌های ستمگر در جهان خواهد شد، زیرا که حافظ و نگهدار قرآن کریم خداوند متعال است.
وی ادامه داد: اعضای شورا اسلامی شهر در کنار مردم شریف قم، هرگونه توهین و بی احترامی نسبت به همه ادیان الهی را محکوم کرده و باید بدانیم یکی از اهداف دشمنان از توهین به قرآن کریم، انحراف اذهان عمومی از مشکلات امروز اسرائیل است، اما به حمد خدای متعال توجه مردم جهان به قرآن بیشتر خواهند کرد.
**قرآن کریم برملا کننده ذات کفار است
حجت الاسلام استقامت دیگر عضو شورای اسلامی شهر قم در این زمینه یکی از علل دشمنی کفار با قرآن کریم را مضامین والای اخلاقی، مساوات و برابری قرآن برشمرد و گفت: دشمنان در عرصه‌های مختلف و با شعارهای گوناگون به دنبال دشمنی است اما در پس شعار حمایت از زنان و مردم منافع خود را مطرح می‌کند و چون قرآن با منافع آن‌ها سر سازش ندارد با آن دشمنی می‌کنند.
عضو شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: این توهین‌ها توجه جوانان را به خود جلب کرده و این سؤال را ایجاد می‌کند که چرا این حجم از دشمنی با قرآن می‌شود و افراد تحت حمایت دولت‌ها دست به توهین می‌زنند و این سؤال جوانان را به سمت مضامین قرآن هدایت می‌کند.
**لزوم ترویج فرهنگ قرآنی
ماشالله سعادتمند، رئیس شورای اسلامی استان قم هم ضمن محکومیت توهین به قرآن گفت: حضور پررنگ قرآن در زندگی روزمره مردم تنها راه مقابله با دشمنی‌ها است و بسیج دارای ظرفیت‌های قابل‌توجه‌ای است که می‌توان از آن در ترویج فرهنگ قرآنی بهره برد.
وی کار در حوزه قرآن را باشکوه خواند و افزود: امروز حمایت دولت‌ها و کشورهای غربی از این سبک از آزادی بیان نشان‌دهنده دشمنی آن‌ها بافرهنگ غنی اسلامی داشته و ما باید بیدار و هوشیار توطئه‌های آن‌ها را خنثی کنیم.
**نابودی جاهلیت مدرن در سایه اعجاز قرآن
سید محمدحسین دهناد، دیگر عضو شورای اسلامی شهر قم نیز با اشاره به جریان‌های ضد فرهنگی چند روز گذشته در توهین به قرآن کریم در کشور سوئد اظهار داشت: در طول دوره‌های مختلف تاریخ هیچ اهانت و توهینی نتوانسته از قداست قرآن کریم کم کند.
وی توهین به قرآن کریم را محکوم کرد و افزود: جهل عصر جاهلیت به‌واسطه ندای مبارزه‌طلبی و تحدی قرآن راه به‌جای نبرده و امروز نیز جاهلیت مدرن در سایه اعجاز قرآن کریم سرنوشتی همچون تاریخ جاهلیت داشته و نابود خواهد شد.
**حمایت مدیریت شهری از ترویج فرهنگ قرآنی
نرجس نیازمند، رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر قم نیز ضمن انتقاد به کشورهای حامی افراد توهین کننده اظهار داشت: حفظ حرمت ادیان و کتب الهی یکی از شاخص‌های مهم در تمدن و حفظ حقوق بشر است .
وی با تأکید بر لزوم حفظ حرمت اسلام و قرآن به‌عنوان دین بیش از یک‌چهارم مردم جهان افزود: این بی احترامی باعث ایجاد خشم و نفرت در جهان شده و دولت‌های مدعی صلح و رعایت حقوق بشر نباید با حمایت از این افراد خودسر باعث این بی‌هنجاری ها در جهان بشوند و مسلمانان جهان هرگز این توطئه های دشمنان دین مبین اسلام را فراموش نخواهند کرد و هوشیارتر از گذشته خواهند بود.
نیازمند از حمایت مدیریت شهری و شهرداری از دارالقرآن‌ها و اختصاص بودجه به این امر خبر داد و ابراز کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی با موضوع قرآن از اولویت‌های شهرداری است و درصورتی‌که نیاز به افزایش بودجه باشد شورای شهر حمایت لازم را خواهد داشت.
**لزوم انس کودکان و نوجوانان با قرآن
مصطفی ملایی، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم با تشریح وقایع فرهنگی روز و توهین کشورهای معاند به اسلام و قرآن اظهار داشت: امروز ما در جنگ نرم و با دنیای غربی مواجه هستیم که برای پیشبرد برنامه‌های خود از هیچ توطئه‌ای علیه ایران فروگذار نیستند.
وی با محکوم کردن توهین کشورهای سوئد و دانمارک به قرآن افزود: شیوه و عمل اسلام و مردم ایران احترام به ادیان و کتب الهی بوده و این توهین‌ها نشان‌دهنده دشمنی و عناد کشورهای غرب‌گرا با انقلاب اسلامی است.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم جامعه هدف برنامه‌های قرآن را موردتوجه قرارداد و تأکید کرد: باید بیشترین برنامه‌ها برای کودک و نوجوان طراحی‌شده و مدیریت شهرداری از برنامه‌های فرهنگی حمایت لازم را دارد.
وی در پایان ابراز کرد: خوشبختانه برنامه‌های فرهنگی یکی از اولویت‌های مدیریت شهری و شهرداری بوده و کار در حوزه‌های قرانی و ایثار و شهادت با محوریت مساجد به جدیت دنبال می‌شود.
**حمایت از توهین به قرآن سرنوشتی جز نابودی ندارد
حسین صابری با محکوم کردن توهین کشورهای غربی به‌خصوص سوئد به قرآن مجید اظهار داشت: توهین به قرآن کریم توهین به بیش از ۲ میلیارد مسلمان در جهان بوده و قابل‌بخشش نیست.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم پاسخ مسلمانان به توهین و قرآن سوزی در سوئد را موردتوجه قرارداد و افزود: مسلمانان ایران نیز هم‌صدا با مسلمانان جهان این توهین را محکوم می‌کنند و دولت‌های حامی توهین‌کنندگان باید بدانند این حمایت سرنوشتی جز نابودی نخواهد داشت.
وی در پایان یادآور شد: اجرای برنامه‌های فرهنگی و قرآنی از اولویت‌های شهرداری و شورای شهر است و با تدوین شیوه‌نامه حمایت از مساجد و مراکز فرهنگی این حمایت را به صورت قانونی و رسمی دنبال می‌کند.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcgt79q.ak9xx4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما