تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۷ تير ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۰۰
کد مطلب : 12718
حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی، خطیب و کارشناس مذهبی گفت: شهرداری قم در فضاسازی شهر در مناسبت‌ها عملکرد موفقی دارد که در این زمینه انعکاس احادیث ائمه اطهار(ع) نیز بسیار مهم است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری آئین علمدار خدمت با حضور مسئولین استانی و مدیریت شهری صبح امروز در مقابل شهرداری قم برگزار شد.
در ابتدای این همایش شاهد قرائت زیارت عاشور بودیم و سپس حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناصر رفیعی دقایقی به سخنرانی و روضه‌خوانی پرداخت.
وی از مشکلات موجود ازجمله تحریم‌ها و جنگ ترکیبی علیه جمهوری اسلامی یاد کرد و گفت: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در چنین شرایطی نیاز بسیاری به امیدآفرینی داریم.
این سخنران برجسته با اشاره به اینکه یکی از اسباب امید در جامعه امام حسین(ع) است، اظهار کرد: امروز دشمن سخت‌ترین شرایط را ایجاد کرده است.
وی با بیان اینکه باید از عاشورا عبرت بگیریم و روزنه‌های امید را ایجاد کنیم، مطرح کرد: شهرداری در طول سال خدمات مختلفی را به زائران و شهروندان ارائه می‌کند که در ایام محرم و صفر این خدمات گستردگی قابل‌توجهی دارد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی تأکید کرد: باید از فرصت محرم برای افزایش خدمت‌رسانی استفاده شود.
وی با اشاره به اینکه شهرداری قم در فضاسازی تبلیغی مناسبت‌های مذهبی موفق عمل کرده است افزود: در تبلیغات محیطی باید به کاربرد احادیث ائمه اطهار(ع) ازجمله کلمات زیبای امام حسین(ع) بیشتر توجه کرد.
این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه دشمن درصدد ایجاد ناامیدی در جامعه است گفت: محرم و صفر فرصت خوبی برای امیدآفرینی و بازگو کردن جلوه‌های امید در سیره ائمه اطهار(ع) است.
در ادامه این همایش نیز، حاج رضا عاصی برای حاضرین در جلسه که جمعی از مدیران استانی، مدیران شهری، پیر غلامان امام حسین(ع) و کارکنان بخش‌های مختلف شهرداری قم بودند، مدیحه‌سرایی کرد.
همچنین در این همایش به‌صورت نمادین شال‌های عزاداری اباعبدالله(ع) تقدیم حضار شده و در پایان نیز، اکیپ‌های خودرویی برای تکمیل فضاسازی‌های شهری و سیاه‌پوش کردن شهر، به حرکت درآمدند.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcivyaz.t1arz2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما