تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۶ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۲۱
کد مطلب : 12692
سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم گفت: در پویش خیمه‌ای به وسعت شهر در نظر داریم، اقداماتی را دنبال کنیم که 170 محله از شهر با محوریت مساجد فضاسازی محرم را انجام دهند.
«خیمه‌ای به وسعت شهر»، پویش شهرداری قم در محرم/فضاسازی محرم در 170 محله مختلف
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمد طباطبایی‌نژاد صبح امروز در نشست خبری اصحاب رسانه که به مناسبت فرارسیدن ایام محرم در خانه موزه شهیدان زین‌الدین برگزار شد، اظهار کرد: خانه موزه شهیدان زین‌الدین طی دو سالی که افتتاح‌شده است، میزبان جلسات متعدد و خیل عاشقان به فرهنگ ایثار و شهادت بوده است.
وی با اشاره به اینکه حدود 10 هزار نفر طی دو سال گذشته از این خانه موزه بازدید کردند، مطرح کرد: اتفاقات مختلفی طی این مدت رقم خورده و علت اصلی آن این بوده است که خانه موزه شهیدان زین‌الدین با خلاقیت و کار دلی ایجاد شده است.
سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم با بیان اینکه از 22 بهمن در شهر قم وارد جشن‌های متعدد شدیم، عنوان کرد: خوشبختانه با برگزاری طرح‌ها، جشن‌ها و برنامه‌های مختلف، پرونده موفقی را در این ایام در قم ثبت کردیم.
وی با اشاره به اینکه در این مسیر از ظرفیت‌های مردمی و ملی نیز استفاده کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: در ایام ماه مبارک رمضان نیز از ظرفیت بوستان‌های شهر برای برگزاری برنامه‌های قرآنی استفاده شد.
طباطبایی‌نژاد با تأکید بر اینکه در حوزه فعالیت‌های فرهنگی با مناطق و محلات مختلف ارتباط داریم، تصریح کرد: در ایام عید غدیر در بیش از 150 محله شاهد برگزاری جشن بودیم.
وی با اشاره به اینکه امسال در ایام غدیر عملکرد شهروندان و شهرداری بی‌نظیر بود، یادآور شد: همزمان با ایام تمام قسمت‌های شهرداری ازجمله خدمات شهری، حمل‌ونقل و ترافیک، پسماند، فضای سبز، فرهنگی و ... پای‌کار می‌آیند.
سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم با بیان اینکه در حوزه عفاف و حجاب مسئولیت‌هایی را برای شهرداری مشخص کرده‌اند، ابراز کرد: در این راستا نیز رویداد بزرگ عفاف و حجاب در بوستان علوی برگزار شد.
وی با تأکید بر اینکه بسیج، اوقاف و مجموعه‌های مختلفی پای‌کار این رویداد بودند، اضافه کرد: تمام همکاری‌ها نهایتاً منجر شد تا اتفاق ویژه‌ای در قم در حوزه عفاف و حجاب رقم بخورد.
طباطبایی‌نژاد اقدامات مناسب روابط عمومی شهرداری در عرصه فضاسازی‌های حجاب و عفاف را مورد توجه قرارداد و اظهار داشت: سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری نیز در غرفه‌های خود در بوستان‌ها به این موضوع اهتمام ویژه دارد.
وی با اشاره به اینکه در آستانه ماه محرم در شهرداری قم پویشی به‌عنوان "خیمه‌ای به وسعت شهر" را راه‌اندازی خواهیم کرد، عنوان کرد: در سطح ملی نیز برای این ایام شعار "در زیر خیمه‌اش همه یک خانواده‌ایم" درنظر گرفته‌شده است.
سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم از برپایی نمایشگاه عطر تربت یاد کرد و گفت: در پویش خیمه‌ای به وسعت شهر در نظر داریم اقدامی را دنبال کنیم که 170 محله از شهر با محوریت مساجد فضاسازی محرم را انجام دهند.
وی با بیان اینکه در روزهای تاسوعا و عاشورا برنامه‌های خاصی را درنظر گرفته‌ایم، مطرح کرد: برپایی نماز ظهر عاشورا، غرفه فرهنگی شهرداری در میدان آستانه، زیارت عاشورا روزانه در بوستان‌ها، فضاسازی شهری، حمایت از مباحث هنری ماه محرم و ... ازجمله این اقدامات است.
طباطبایی‌نژاد با اشاره به اینکه در سالیان گذشته از همکاری با گروه‌های مردمی به تجربیات موفقی رسیده‌ایم، خاطرنشان کرد: از این ظرفیت در بوستان‌ها، محلات، مساجد و پویش‌ها استفاده خواهد شد.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcj8mev.uqe8hzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما