تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۱۹
کد مطلب : 12614
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم با اشاره به وضعیت مناسب فعالیت‌های اقتصادی در حوزه صنعت استان گفت: میزان تولید و تعداد افراد شاغل در شهرک‌های صنعتی قم رو به افزایش است.
تولید و اشتغال در شهرک‌های صنعتی قم رو به افزایش است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری روح‌الله ابراهیمی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان داشت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده با توجه به رونق فعالیت‌های تولیدی در شهرک‌های صنعتی قم، این شهرک‌ها برای استقرار صنایع متناسب با سیاست‌های کلان استان، تا حد مشخصی توسعه می‌یابد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم با اشاره به این که به دنبال استقرار صنایع با ارزش افزوده بالا در قم هستیم،‌ گفت: با توجه به استقبال فعالان اقتصادی برای راه اندازی واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی قم و محدودیت زمین در این شهرک‌ها، اولویت واگذاری با صنعتگرانی است که به دنبال راه‌اندازی صنایع دانش‌بنیان، پاک، کم آب‌ و با نیاز به انرژی کمتر برای تولید محصول هستند.
وی ادامه داد: بهره‌برداری از واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی قم که به‌مناسبت‌های مختلف و به صورت مستمر در طول سال صورت می‌گیرد نشان از روند رو به رشد تولید و اشتغال در این بخش‌های مهم اقتصادی استان دارد و ما به دنبال فراهم کردن هرچه بیشتر زیرساخت‌های مورد نیاز بهره‌برداران برای تقویت عملکردشان هستیم.
به گزارش ایرنا، در جریان پایش صورت گرفته تا ابتدای سال‌جاری برای ۳۹ هزار و ۷۹ نفر در شهرک‌های صنعتی استان قم فرصت اشتغال ایجاد شده‌است؛ بررسی‌ها نشان می‌دهد در مجموع طی سال‌های گذشته، یک‌هزار و ۷۰۰ واحد تولیدی در شهرک‌های صنعتی استان قم به بهره‌برداری رسیده‌است.
همچنین یک‌هزار و ۳۸۶ طرح تولیدی در شهرک‌های صنعتی استان روند ساخت و ساز خود را دنبال می‌کنند که هر کدام درصد پیشرفت فیزیکی متفاوتی دارند که با تکمیل طرح‌ها و آغاز فعالیت آن‌ها در قالب واحدهای صنعتی، تحول چشمگیری در عرصه تولید و اشتغال استان ایجاد خواهد شد.
گفتنی است بر اساس راهبردهای تعیین شده، اجازه استقرار صنایع با آلایندگی بالا و همچنین آب‌بر در شهرک‌های صنعتی استان داده نشده و به جای آن در کنار توجه به صنایع فرهنگی، پوشاک ایرانی - اسلامی و سوغات زائر، از ایجاد واحدهای تولیدی متناسب با قابلیت‌های اقتصادی استان استقبال می‌شود.
شهرک‌های صنعتی قم به دلایل مختلف همچون داشتن امکانات مناسب برای ایجاد واحد تولیدی،‌ نزدیکی به پایتخت و بازارهای بزرگ ایران و نیز دسترسی به شاهراه‌های ارتباطی کشور همواره مورد توجه سرمایه‌گذاران و فعالان بخش خصوصی برای فعالیت‌های اقتصادی است و به همین دلیل توسعه زیرساخت‌ها در این شهرک‌ها از اهمیت فراوانی برخوردار است.
در بخش صنعت، قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcdo90f.yt0xf6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما