تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۵ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۵۴
کد مطلب : 12592
مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: حوزه‌های علمیه با دقت در مبانی فلسفی، کلامی، حدیثی، فقهی و اخلاقی ناظر به فن‌آوری‌ها، راهبر حرکت هوش مصنوعی نه تنها در ایران بلکه در دنیا باشد.
حوزه علمیه با شناخت فن‌آوری‌های نوین، هوش مصنوعی را راهبری کند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری آیت‌الله علیرضا اعرافی روز پنجشنبه در آیین آغازین رویداد تبادل فن‌آوری اطلاعات در عرصه علوم و فرهنگ اسلامی در سالن اجتماعات مجتمع دارالولایه قم اظهار داشت: حدود ۲۰ محور دانشی و عملکردی در دستاوردهای قم معاصر داریم، قطعا یکی از این محورها، تحول‌ها و تطورات حوزه فن‌آوری‌های نوین به‌ویژه یکی از آخرین آنها، هوش مصنوعی است.
وی گفت: حوزه علمیه باید به فن‌آوری‌های نوین، پیشرو، پیشرفته و هوش مصنوعی ورود پیدا کند، کاربست این فن‌آوری‌ها را فقط در قلمرو معارف، علوم و منابع و متون اسلامی دنبال نمی‌کنیم.
مدیرحوزه‌های علمیه همچنین تاکید کرد: باید با دقت در مبانی فلسفی، کلامی، حدیثی، فقهی و اخلاقی ناظر به فن‌آوری‌ها، حرکت هوش مصنوعی را نه تنها در ایران بلکه در دنیا راهبری و هدایت کنیم.
اعرافی در ادامه خاطرنشان کرد: غرب نیز امروز متوجه مبانی عقلی و اخلاقی مربوط به هوش مصنوعی است، به عنوان اندیشه و تمدن اسلامی باید به این عرصه ورود داشته باشیم.
امام جمعه قم تاکید کرد: در قلمرو مبانی معرفتی، عقلی، فلسفی، کلامی، فقهی و حقوقی هوش مصنوعی فعالانه ورود کرده، بشناسیم و راهبری کنیم.
وی یادآور شد: حوزه علمیه قم نشان داده که در هر زمینه‌ای می‌تواند وارد شود، و از تئوری نظام‌ اسلامی و انقلاب اسلامی بیرون بیاید، حضرت امام(ره) جسارت، شجاعت، شهامت و امکان کارهای بزرگ را آموخت.
اعرافی گفت: برای دانشگاه و دانشمندان نهایت احترام را قائلیم، وظیفه ماست که در خدمت و کنار آنها باشیم، و اندیشه راهبری اسلامی را برای همکاری و پیشبرد آرمان‌ها فعال کنیم، این مسیر نیازمند پیشگامی، فعال بودن، انسجام و داشتن نقشه راه درست و هدایتگر است.
در آستانه عید سعید غدیر خم، طی آیینی با حضور معاون علمی، فن‌آوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهوری، رویداد تبادل فن‌آوری اطلاعات در علوم و فرهنگ اسلامی با همکاری ستاد راهبری فن‌آوری‌های هوشمند و خانه خلاق و نوآوری اشراق، با هدف تعامل مراکز فناورانه و دانش‌بنیان با مراکز علوم اسلامی انسانی آغاز به کار کرد.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcirwaz.t1ar32bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما