تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۳ تير ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۴۳
کد مطلب : 12568
مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر از ساماندهی میدان کهنه تا اتصال به محور فرهنگی مسجد جامع قم خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری علیرضا خاکی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، مسجد جامع را به‌عنوان یکی از عناصر و اماکن شاخص قم دانست و اظهار داشت: بحث ساماندهی میدان کهنه تا اتصال به محور فرهنگی مسجد جامع در دستور کار این سازمان است.
وی همچنین مدرسه جهانگیرخان در این محدوده را به‌عنوان یکی از الگوهای شکیل مدارس قدیم قم معرفی کرد و افزود: برای بهسازی این محدوده‌ها به لحاظ شیب و دفع آب‌های سطحی و ورودی‌ها، مشکلات متعددی وجود داشت که به همین دلیل مطالعات و برنامه‌ریزی‌های آن زمان‌بر شد که خوشبختانه پیمانکار اکنون با سرعت خوبی مشغول کار است.
مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر، وجود منطقه مسکونی در این محدوده را از ویژگی‌های مثبت این منطقه در حال بهسازی عنوان کرد و گفت: به نظر می‌رسد بسیاری از مغازه‌هایی که در این قسمت فرهنگی قرار دارند و به‌نوعی از رونق افتاده‌اند، با اتمام پروژه بهسازی خودبه‌خود احیا شوند.
وی با اشاره به ویژگی‌های فنی و اقدامات در حال انجام در این طرح یادآور شد: در این محدوده الگوی بهسازی و بازسازی کف را داریم که با همان الگوی بهسازی کف، بهسازی شیب و دفع آب‌های سطحی انجام می‌شود که با انجام هماهنگی با دستگاه‌های دیگر، برای بهسازی تأسیسات زیربنایی، امیدواریم در مرحله بعد در بحث جداره هم وارد شویم.
خاکی در ادامه با تأکید بر ارزش میراثی و فرهنگی این محدوده برای شهر قم و اینکه نمی‌توان این محور را به‌طور کامل بست مطرح کرد: سعی ما بر این بوده تا قبل از شروع ماه محرم، بتن‌ریزی کف انجام شود تا رفت‌وآمد در این محدوده روان باشد و با توجه تجربیاتی که در بقیه محورها داشتیم، بالاترین سرعت اجرا را در این محور خواهیم داشت.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcbwsb8.rhb50piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما