تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۵۶
کد مطلب : 12539
مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم از آمادگی کامل شهرداری در برگزاری دهه امامت و ولایت در شهر قم خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری سید محسن میرهادی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، با تبریک دهه امامت و ولایت که امسال مزین به شعار ایمان به غدیر-امید به ظهور است، اظهار داشت: عید قربان عید فداکاری، ایثار، اخلاص و عشق است و یادآور زیباترین نمونه تعبّد انسان در برابر خداوند متعال است. در دهه امامت و ولایت، غدیر به‌عنوان الگوی مهم معیار زندگی و محور وحدت است و ابعاد این واقعه بزرگ می‌بایست به‌روشنی برای آحاد جامعه بخصوص نسل جوان تبیین شود و یکی از بهترین فرصت‌هایی بوده که می‌توان با برنامه‌ریزی صحیح  نشاط معنوی را در جامعه ایجاد و نهادینه نمود.
وی به برگزاری  دعای عرفه در اماکن مقدس اشاره کرد و افزود: نسبت به آماده‌باش کلیه نیروهای خدمات شهری و ماشین‌آلات و همچنین تسهیلات رفاهی موردنیاز در خصوص مراسم دعای عرفه اعم از سرویس‌های بهداشتی، مخازن آب شرب و وضو، مخازن کارتن پلاست و سایر موارد در سطح مناطق هشتگانه به‌طور ویژه در پیرامون حرم کریمه اهل‌بیت (س)، مسجد مقدس جمکران، مزار شهدای گمنام خضر نبی (ع)، مصلی پردیسان، امامزاده سید جمال‌الدین (ع)، امامزاده ابراهیم (ع) و سایر محل‎های که مراسم پرفیض عرفه در آن برگزار شد، اقدامات خوبی انجام شد.
مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم در خصوص ساماندهی ذبح و فروش دام و مخاطرات بهداشتی اقدامات غیرمجاز در سال‌های گذشته عنوان کرد: جانمایی و پیش‌بینی تمهیدات و شرایط مناسب جهت برپایی و آماده‌باش جایگاه‎های موقت عرضه دام زنده در سطح مناطق هشتگانه جهت خدمات‌رسانی به شهروندان انجام شد.
وی با یادآوری رسالت ذاتی شهرداری اضافه کرد: باید ارگان‌های فرهنگی در اجرای برنامه‌های دهه امامت و ولایت  پیش‌قدم شده و شهرداری نیز در کنار دیگر ارگان‌های فرهنگی رسالت خود را انجام دهد.
میرهادی به استقبال شهروندان و عاشقان اهل‌بیت(س) از پیاده‌روی روز عید غدیر در بلوار معنوی پیامبر اعظم(ص) اشاره کرد و افزود: این مراسم امسال هم با شور و شعور معنوی، پر رنگ‌تر از سال قبل برگزار می‌گردد و در این خصوص وظیفه آماده‌سازی، آذین‌بندی و خدمت‌رسانی در اولویت کاری قرار دارد.
وی یادآور شد: برای ارائه خدمات‌رسانی مطلوب به شهروندان جهت شاد پیمایی در روز عید سعید غدیر خم، طول مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص) در بین مناطق هشتگانه شهرداری و در فواصل مشخص تقسیم‌شده است و ۱۵ دستگاه تانکر آب آشامیدنی در مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص) مستقر خواهد شد.
مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم تصریح کرد: آماده‌سازی و فضاسازی شهر از عید قربان تا عید غدیر در مناطق هشتگانه و سازمان‌های تابعه شهرداری در دستور کار قرار گرفته و سازمان زیباسازی اقدامات لازم را انجام داده‌ است.
وی خاطرنشان کرد: اهتزاز پرچم‌های بلند، نصب ریسه‌های رنگی و پرچم‌های دو سر چوب همچنین نصب بنرهای فرهنگی و تبلیغی در حال اجرا است و نورپردازی بلوار پیامبر اعظم(ص) به‌صورت ویژه انجام‌شده است.
میرهادی از آذین‌بندی ویژه عید غدیر در معابر خبر داد و ابراز کرد: بزرگراه امام علی(ع) و زیرگذر غدیر به‌صورت ویژه آذین‌بندی شده و برای پیاده‌روی خودجوش روز غدیر برنامه‌ریزی‌ لازم برای آذین‌بندی بلوار و راه‌اندازی سرویس‌های بهداشتی و همچنین برپایی ایستگاه‌های صلواتی در طی مسیر انجام‌شده است.
وی با اشاره به حضور و استقرار همکاران از سازمان‌های اتوبوس‌رانی و تاکسیرانی‌ در روزهای عید سعید قربان و عید سعید غدیر خم یادآور شد: سرویس‌دهی ناوگان حمل‌ونقل و خدمات‌رسانی تمامی خطوط برای جابجایی زائرین و شهروندان در این دو عید بزرگ برنامه‌ریزی‌شده است.
مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم از آمادگی اکیپ‏های اداره کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری در راستای کنترل ناهنجاری‎های اجتماعی از قبیل سد معبر، متکدیان و... پیرامون مسجد مقدس جمکران و حرم کریمه اهل‌بیت (س) به‌عنوان دیگر اقدامات شهرداری قم در این اعیاد خبر داد.
وی در پایان اضافه کرد: برای حفظ ایمنی مسیر پیاده‌روی، تیم‌های آتش‌نشانی نیز در طول مسیر مستقرشده و تیم‌های ایمنی در روز عرفه و نماز عید قربان نیز حضور خواهند داشت

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcjhiev.uqe8tzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما