تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۱۶
کد مطلب : 12526
مدیر منطقه ۲ شهرداری قم با اشاره به اینکه ۲ هزار پرونده قلع بنا در منطقه ۲ شامل قانون تبدیل به جریمه شدند، گفت: این قانون مدت محدود دارد و از مؤدیان واحد شرایط دعوت می‌شود برای تشکیل پرونده مراجعه کنند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری ، رضا رحیمی در گفت‌وگویی، با اشاره به اجرای قانون تعیین تکلیف مستحدثات دارای تخلفات اظهار داشت: بند "ت" تبصره ۶  قانون بودجه سال ۱۴۰۲ در خصوص تبدیل آرای دارای قلع قبل از سال ۱۴۰۰ به جریمه با رعایت شرایطی در نظر گرفته‌شده است.
وی با بیان اینکه ۲ هزار پرونده با این شرایط در منطقه ۲ وجود دارد که بخش مهمی از آن به‌صورت بررسی املاکی بوده که کارهای آن در حال انجام است، ابراز کرد: حدود هزار و 100 دعوت‌نامه به اشخاصی که این رأی برای آن‌ها صادرشده ارسال شد و حدود ۵۰۰ پرونده دراین‌خصوص پالایش و تشکیل‌شده است.
مدیر منطقه دو شهرداری قم افزود: باتوجه‌به دستورالعمل و فرایند پیش‌بینی‌شده در این قانون، تاکنون ۵۰ پرونده آماده پرداخت جریمه است که برخی‌ها از مؤدیان نیز مبلغ جریمه و عوارض را پرداخت کرده‌اند.
وی ادامه داد: البته این تبدیل به جریمه باید با شروطی ازجمله رعایت اصول سه‌گانه شهرسازی مانند استحکام بنا داشته باشند که قانون‌گذار مصوب کرده می‌توانند از این تبصره بهره‌مند شوند.
رحیمی با تأکید بر اینکه این موضوع از ابتدای سال اجرایی شده و تاکنون ۵۰ پرونده در منطقه 2 نهایی شده است، تصریح کرد: البته این قانون شیوه‌نامه و دستورالعمل‌هایی داشت که پس از نهایی شدن از این به بعد روند رسیدگی تندتر خواهد شد و مؤدیان تا موعد مقرر فرصت دارند از مزایای این قانون استفاده کنند.
وی عنوان کرد: از شهروندان درخواست داریم حتماً برای تشکیل پرونده مراجعه کنند؛ به افرادی که شرایط این قانون را داشتند هم پیامک ارسال و هم در چندین مرحله دعوت‌نامه ارسال‌شده است تا مراجعه کنند و گواهی نهایی پایان کار ساختمان خود را دریافت کنند.
مدیر منطقه دو شهرداری قم خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت این قانون تا پایان آذرماه بوده و باید تا این تاریخ تعیین تکلیف این املاک مشخص شود.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcfvtdy.w6d00agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما