تاریخ انتشار :شنبه ۱۰ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۲۵
کد مطلب : 12513
مدیرکل فنی و طراحی شهرداری قم با اشاره به طراحی کندروی بلوار فردوسی بر اساس آیین‌نامه طراحی راه‌های شهری گفت: هدف اصلی این آیین‌نامه افزایش ایمنی معابر است که به‌منزله قانون محسوب می‌شود.
طراحی کندروی بلوار فردوسی بر اساس آیین‌نامه طراحی راه‌های شهری
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری لیلی نیک خلق احمدی در گفت‌وگو با شهرنیوز با اشاره به اجرای فاز اول پروژه  کندرو بلوار فردوسی حدفاصل میدان نماز تا بلوار پیامبر اعظم (ص) اظهار داشت: هم‌زمان با ابلاغ آیین‌نامه جدید طراحی راه‌های شهری در سال 99 و باهدف تحقق مباحث آیین‌نامه مذکور برای رسیدن به شهر انسان‌محور، کاهش سرعت وسایط نقلیه و افزایش ایمنی معابر طراحی کندروی بلوار فردوسی آغاز شد.
وی با اشاره به اینکه این پروژه پس ازآنجا مراحل طراحی و اخذ مصوبات در نیمه دوم سال 1401 به مرحله اجرا درآمد افزود: لازم به ذکر است بلوار فردوسی در سالیان گذشته بر اساس آیین‌نامه قدیم و با بیش از 5 خط عبور و صرفاً با نقش جابجایی خودرو طراحی‌شده بود.
مدیرکل فنی و طراحی شهرداری قم گفت: در نتیجه این نوع طراحی و سرعت بالای خودروها، ایمنی این معبر را دچار مشکل و دسترسی به شوارع و کاربری‌های اطراف را بسیار سخت شده بود. 
وی ادامه داد: درخواست‌های بسیاری از سمت پلیس راهور و شهروندان مبنی بر ایمن‌سازی این مسیر داشتیم که منجر به طراحی و اجرای کندروها شد. 
نیک خلق احمدی اضافه کرد: جالب است بدانید که آیین‌نامه جدید برخلاف آیین‌نامه قبل، احداث بیش از سه عبور در هر طرف را ممنوع اعلام کرده است؛ لذا بر همین اساس طرح کندرو باهدف ‌کاهش خطوط عبور، افزایش امکان دسترسی و پیش‌بینی یک خط پارک حاشیه‌ای با ایجاد کندرو، کاهش سرعت و ... و کاملاً منطبق با آیین‌نامه طراحی و در جهت بهبود عملکرد محور در حال اجراشدن است.
وی در پاسخ به پرسش شهروندان درباره اجرای مجدد جداول در محدود دوربرگردان روبروی خیابان رسالت گفت: با توجه به جمع‌آوری دوربرگردان روبروی خیابان رسالت بر اساس درخواست پلیس و شهروندان، باهدف حفظ یکپارچگی عرض مسیر جداول چند متر جابجا خواهند شد.
انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcbfsb8.rhb58piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما