تاریخ انتشار :شنبه ۱۰ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۱۴
کد مطلب : 12511
رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه در توسعه آینده شهر رضایتمندی و آسایش مردم بسیار مهم است، گفت: در بافت فرسوده و تاریخی به‌غیراز شهرداری، میراث فرهنگی هم نقش دارد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری سید مجتبی سبحانی ثابت در گفت و گویی با اشاره به اینکه 315 هکتار در قم بافت تاریخی است که باید میراث نظر دهد، اظهار داشت: در این بافت‌ها قوانینی از سوی میراث اعلام شده؛ مانند اینکه حق عقب‌نشینی و ساخت بیش از یک‌طبقه مجوز ندارد همین مسئله باعث شده که فرد خانه خود را در بافت تاریخی و فرسوده اجاره دهد و یا رها کند و در منطقه دیگر ساکن شود.
وی خاطرنشان کرد: امروز ساکنین بافت تاریخی و فرسوده ما دارای ساکنین غیربومی هستند و برخی از قسمت‌ها به‌صورت مخروبه شده است.
عضو شورای شهر قم با اشاره به اینکه شهرداری خواهان ساخت‌وساز و توسعه است؛ ولی نگاه‌ها جزیره‌ای است، گفت: امروز در برخی از شهرها بافت‌های فرسوده و تاریخی به‌خوبی ساخته شده است.
وی ادامه داد: اعضای شورا بر همکاری دستگاه با یکدیگر دراین‌خصوص تأکید دارند. امروز برای بافت فرسوده عوارض صفر در نظر گرفته شده و از سوی دیگر وام هم می‌دهند؛ اما وقتی اجازه ساخت بیشتر از یک‌طبقه داده نمی‌شود مردم اقبالی ندارند که ساخت‌وسازی داشته باشند. 
انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcjviev.uqe8vzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما